Lightyliving

Live now when you are alive

Så svårt att hålla tillbaka

den där fetmagen som vill lägga sig till på mig. Hmmm***  får ta itu med mig igen…. tycker jag har fixat att äta skapligt bra och inte fuska med frukosten men näe… kan inte äta runt 1800 kcal om dagen..för då ökar jag… men när jag håller mig runt 1350 – 1400 så går jag ner nästan ett kilo i veckan. Gu va svårt det är. Men tror det är när jag suttit still för mycket. Bilåkandet vi gjorde gjord eju inte över med många kalorier och de mackorna var inte att leka med. *skratt* För att inte tala om kvällsmaten vi åt.. men jag glufsade inte i mig utan åt nog och tuggade ordentligt. *varje smula*

Ja det är bara att se till att röra ännu mer på mig. Eller bli vegan kanske? *S* Näe… det är bara att göra så gott man kan till lägsta kalorivikt. Och näring måste jag ju ha. Kanske får ge mig till tåls också med Levxinet som ska ställas in på rätt nivå. Ska kolla det värdet i början på augusti igen. Hoppas det räcker med de 75 mikrogrammen.

Nyss kom jag in från trädgården. Var ute och planterade blommor jag köpt. På vårt stora plantvaruhus här sålde de ut melonplantor för 10 kr. testar en i drivbänken får vi se. Sen var jag till vår blomsterhandel i kvarteret och hade turen att de hade HALVA priset på krukväxter nu innan semesterstängningen. Jag fick ju två hundra av en massagekund för nån månad sen som överraskning och det kom väl till pass nu:-)

Jag satte ner de där ljuslila fjärilslavendlarna i en stor svart kruka och en margerit i mitten sen blå kantlobelia runt om. Blir säkert fint när det får ”rycka upp sig” efter behandlingen de fått i affären. Ska ha den sen på vår nya uteplats som Älsklingen håller på med på vår nordvästra sida av huset. Längtar tills det är klart.

Jahapp..det var den torsdagen det. Nu är det väntetid på veden sen är det kvällen igen. Ska lägga mig tidigt känner jag och struntar i att hänga framför TV-n även om det är fotboll. Fixar inte att vara uppe längreän till halv 10 på kvällarna om jag ska jobba dagen efter.

Ha dä gött!!

Info:

Fjärilslavendel – Skärmlavendel
Lavendula stoechas ”Avenue”

Lavendel är en av våra käraste trädgårdsperenner. De är doftande, kransblommande, städesgröna buskar som syns och trivs i våra trädgårdar. Med sina attraktiva gråaktiga bladverk och sina kransblommande aromatiska blommor är de populär bland trädgårdsentusiaster och insekter. Skärmlavendel eller fjärilslavendel kommer från västra medelshavsområde. Den blir en liten 50-75cm hög buske med underbara, pinjedoftande blålila blommor.

juni 26, 2008 - Posted by | Blommor, energy, gallery, inspiration, odla i trädgården, positiv, Simple life, Skönhet och Hälsa, Skojsigt, sommar, vikt | ,

2 kommentarer »

  1. Ja det är lätt hänt att det blir ilte för mycket av det goda på sommaren. Jag försöker komma iväg och simma två gånger i veckan nu och hittills har jag kunnat hålla mig inom ramarna.
    KRam kram!

    Kommentar av pruddelutt | juni 28, 2008 | Svara

  2. Haha, här har du en till som har svårt att hålla vikten. Fast åt andra hållet. Jag skulle nog också ha svårt att äta 1350 kcal om dagen. Jag skulle nog inte få i mig det… :S

    Så himla olika det kan vara!

    Kram på dig! Hoppas du njuter av livet!

    Kommentar av Nanna | augusti 1, 2008 | Svara


Kommentera

