Lightyliving

Live now when you are alive

Rackartuss kom med en utmaning

och den antar jag. Visst gör ni också det? 😉

1. Vem är du och hur gammal?  Jag är en kvinna 54 som försöker leva så gott det går med alla skavanker. Har lärt mig att det är just nu som är det enda jag kan vara riktigt säker på. Älskar yoga, läsa, naturen och att lära känna människor och våra möten med livets olika faser.

2. Var bor du? I Värmlands östra kant.

3. Vad gör du på dagarna (pluggar, jobbar, arbetslös, pensionär etc)? deltidssjukskriven efter en stroke och arbetar 50% som FRISKVÅRDARE 😉 Masserar, leder yoga och försöker peppa folk som jobbar på sjukhuset att ta hand om sig.

4. Hur länge har du läst denna fina blogg? Och vad är bra/dåligt? Har läst Rackartuss blogg sedan 1 år tillbaka tror jag minsann. Något dåligt kan jag inte komma på. Bra att se hur livet ändrar sig och hur mödosamt det är med tiden med småbarn som jag glömt, men samtidigt så fantastiskt att få ha upplevt.

5. Känner vi varandra? Har vi träffats? Vi har bara träffats i cyberspace men lite tycker jag nog att jag känner Rackartuss genom det hon skriver i alla fall 🙂

6. Beskriv mig med tre ord. Ambitiös, genomtrevlig, barnvänlig

7. Vad var ditt första intryck av mig? Positiv energi

8. Vad påminner dig om mig? Ja… det vet jag faktiskt inte… *fniss* men ditt nick Rackartuss ger goa vibbar.

9. Om du skulle kunna ge mig vad som helst, vad skulle det då vara? En ö i Karibien med alla finesser där du och din familj kunde ha det gott ett antal veckor per år.

10. Hur många kommentarer kommer detta inlägg att få? (hi hi hi) Ja, det får nog minst 7 stycken.. *skratt*

Nu utmanar jag er andra som brukar kika in och hoppas på att få läsa lite om er!

*tusen kramar från Värmlandskanten*

 

juni 12, 2008 - Posted by | energy, inspiration, positiv, Simple life, Skojsigt |

3 kommentarer »

  1. Får väl ta mig samman;-)
    Ha en fin dag!

    Kommentar av znogge | juni 12, 2008 | Svara

  2. Ett steg närmare sju 🙂

    Kommentar av Webbspel | juni 12, 2008 | Svara

  3. Samma här, nu får jag faktiskt skärpa mig. Rackartuss har ju påminnt mig ett par gånger *ler*!!
    Kramizzzzz

    Kommentar av curlingmormor | juni 12, 2008 | Svara


Kommentera

