Lightyliving

Live now when you are alive

Onsdag med utmaningen Vårruset

Och då menar jag inte att dricka sprit och bli berusad på det sättet. *S* Nej, i Örebro går det loppet som kallas så och där deltar bara kvinnor. Vi är 6 stycken från min avdelning som ska delta och från hela sjukhuset är det många. Intensivvårdsavdelningen ska kalla sig IVA-divorna…*hihi*.. kuligt! Vet inte om vi ska ha något namn men vi har vår idrottsförening IF Sju Kronors tröjor på oss. Och färgen är en knalligt gul så vi syns lång väg. Inte citrongula hållet utan mera njae…vet inte vad jag ska kalla det *S* och jag ska väl tillägga att jag varken springer eller rusar utan går i fjärde ledet och går i rask takt.

http://www.varruset.se/start/content.cfm?Sec_ID=322&Rac_ID=110&Lan_ID=1

Idag ska jag även träffa min arbetspsykolog och det har ju hänt en hel del sen sist. Ska bli kul att kunna säga att jag mår mycket bättre än sist. Så jäkla jobbigt att beklaga sig, men har ju lärt mig att inte nonchalera signalerna när de kommer. Och tur var det att jag tog thyroideaprovet. På torsdag morgon ska jag kolla upp det igen.

Ute verkar det vara lite halvklart och ganska kall luft men förhoppningsvis har man fel att det ska komma regnskurar ikväll under tiden vi är ute och rör oss. Och framförallt när vi kommer i mål och ska fika!

Älsklingen kom hem i går kväll och ska nu jobba på närmre håll så han slipper sova borta. Känns så himla gött. Man saknar de små liven när de är borta  *hihi* och snart har vi vår 7-åriga bröllopsdag. Jisses.. känns som vi gifte oss förra veckan ju.. *S*

Yogan igår kväll var skön och jag känner mig otroligt rörlig nu om jag jämför med förra våren. Både mina 10 kilo mindre och regelbunden yoga har verkligen gett resultat. Skönt att det kan gå att göra något åt sig även om jag har annat som inte går att göra något åt.

Igår fick jag ”grönt ljus” av sonen för dikten som jag skrev och som hans blivande svåger ska läsa vid vigseln. det känns både pirrigt och som en otrolig förmån att kunna ge de två något sådant. =)) den blir officiell efter den 19 juli 😉

Nehepp..nu ska jag göra mig redo för dagens jobb. Tar bilen idag för jag ska komma hem så tidigt som möjligt och inte bli stressad över att jag ska vila innan bussen går till Vårruset. 
Ha en fin onsdag och gör så gott ni kan. Vad mer kan man göra??  Jag försökte göra mitt yttersta…och det blev ju inte så lyckat visade det sig…*hmm* utan ta en stund i taget och sen får det vara bra med det =)

*kram på er allesammans**

 

maj 14, 2008 - Posted by | 1 yoga, energy, inspiration, Simple life, Skönhet och Hälsa, Skojsigt, Stroke | , , , , ,

8 kommentarer »

  1. Heja! Vad Ni är duktiga!
    Jag sitter vid mållinjen och väntar in er 🙂
    Kom i håg uppvärmningen.

    Kommentar av Chitza | maj 14, 2008 | Svara

  2. Tänk så mycket som har blivit annorlunda mot när jag växte upp då såg man inga tjejlopp alls. Det var väldigt tunnsått mellan flickorna som ville springa och en del klädde ut sig till män för att försöka smälta in och få springa. Tror det var likadant i Vasaloppet förr en och annan mustaschprydd kvinna i leden.
    Lycka till med ruset…

    Kommentar av livsglimtar | maj 14, 2008 | Svara

  3. Jaa..va skoj chitza att få se dig där!! *kram*
    MMh Livsglimten… det är kul att det blivit annorlunda
    *kram

    Kommentar av Moniqa | maj 14, 2008 | Svara

  4. Håller tummarna för att regnet håller sig borta!!!!! Mysigt med bröllopsdag, det är värt att firas. Vi firar fortfarande vår fast vi har varit gifta i 38 år i år.
    Kramizzzzz

    Kommentar av curlingmormor | maj 14, 2008 | Svara

  5. Hoppas att ni får ett trevligt Vårrus och att bröloppet avlöper väl!
    Ha det, Moniqa och
    Kram!

    Kommentar av Sam Zodiac | maj 14, 2008 | Svara

  6. ”Bröllopet” ska det väl ändå heta!!
    🙂

    Kommentar av Sam Zodiac | maj 14, 2008 | Svara

  7. Lycka till med rusandet 😉

    Kommentar av uttern | maj 14, 2008 | Svara

  8. Lycka till med ”rusandet”!! Här är kallt och regnigt, hoppas du har det skönare. Kram på dig!

    Kommentar av ordalaget | maj 14, 2008 | Svara


Kommentera

