Lightyliving

Live now when you are alive

Tisdag och frost på gräsmattan!?!?!?

Men det är väl knasigt den här tiden va?? *S* Är i alla fall glad jag inte köpt några frostkänsliga blommor än utan kunnat hålla mig i skinnet och vänta!

 I morgon är det Vårmarknad i sjukhusets entre och utanför. Det är Handikappsorganisationer och andra patientföreningar som har den och då brukar en odlare från Finnerödja vara där med superfina växter.  Har inte bestämt mig än för vad jag ska ha på trappurnorna i år.

I går kväll tog jag mig en runda med stavarna ochdet kändes nästan ovant att gå med dom. Har ju gått utan mest hela våren. Tror dock det är bra att ha dom och ta ut det där lilla extra för när jag går fort utan, vill jag gärna gå lite framåtlutad och det är inte bra för ryggen.

Ikväll är det näst sista yogan för Maria Graflund denna våren.  Igår kväll gjorde jag yoga efter yogatodaysidan. De kör core denna vecka och det var minsann bett i magmusklerna efter en stund. *s* Och när de pratar på amerikanska låter de så satans entusiastiska så man tar i lite mer. *s* Kobraställningen fick en annan innebörd när man behåller ställningen och andas 10 andetag i den….hmm.. för att inte tala om att lyfta benen och bäckenet en liten bit och hålla kvar.

Idag ska jag få en bodyharmonybehandling av min kollega. Hon ska ta den vänstra sidan nu och se om vi kan lösa upp den gamla låsningen där i bäckenet. Alltid lika spännande att se vad som händer vid de här behandlingarna. =) Hon är klar nu med sin utbildning och fått sin certifiering från Axelsons. Jätteskoj! Ska ge henne en liten present för hon varit så duktig. =)

Jahapp… nu så ska jag göra mina solhälsningar och sen äta frukost och tackla dagen som den kommer. Mjukt och sanslöst. *S*

Ha det gott allesammans och hoppas det kommer lite regn som dammar bort allt galet pollen som besvärar er nu så ni också kan få njuta, ni som är allergiska!

*kraam**

maj 13, 2008 - Posted by | 1 yoga, energy, inspiration, positiv, Skönhet och Hälsa, Skojsigt | , , , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer »

  1. Jag är glad att jag inte har några blommor än, för just nu så haglar det! 😦
    Ha en jättefin tisdag vännen.
    Kram

    Kommentar av Chitza | maj 13, 2008 | Svara

  2. Det var en riktigt kall morgon hemma hos mig med. Nu är det nog lagom varmt för att vara maj!
    Kram!

    Kommentar av znogge | maj 13, 2008 | Svara


Kommentera

