Lightyliving

Live now when you are alive

Hemma igen efter jobbet, nyvilad och mätt

ja, idag gjorde jag saffranspannkaka. Var lite snäll mot mig och tog en ”tub” risgrynsgröt och ägg och sen lite saffran och stekte små goda plättar. Sussade en stund på maten och nu känner jag mig lite i form igen.

Ska gå uti trädgården och kolla var jag ska så mina Zinniafrön. de är så vackra och tacksamma att så. Sen ska jag sätta sockerärtor tänkte jag och bönor. Ska sätta dom i pallkrage så jorden är lite varmare där.

Har även köpt squashfrön men de är ingen idé att sätta än. De kommer fortare om jag väntar till nästa nymåne. För det är ju då man ska så står det i bondepraktikan. =) Då är energin i rötterna. Därför man ska klippa håret då om man vill det ska växa fortare. Men har man en kort frisyr som man vill hålla kort ska man klippa sig i fullmåne. Ja det är mycket att hålla reda på vet ni om man ska gå efter gamla sägner och idéer.

Nu är det faktiskt lite varmare vind ute än det var igår. Verkar som den vänder lite. Vore skönt att slippa nordanvinden nu. Brr..den är inte kul.

ha det gott och lycka till med alla era projekt ute och inne!

*kram påer**

maj 13, 2008 - Posted by | Blommor, energy, garden, inspiration, odla i trädgården, positiv, Simple life, sommar, våren | , , ,

2 kommentarer »

  1. Kommer inte ut idag, det blåser kallt och jag har ingen ork. Orken finns i huvudet, men inte i kroppen och framför allt inte i lungorna.

    Fint bildspel, det är alltid roligt med bilder från en bloggare 🙂

    Kommentar av Märtagreta | maj 13, 2008 | Svara

  2. Åh ja..läste att du mår så jobbigt nu i pollentiderna. och bilder..ja..vet itne hur många tusen bilder jag har egentligen..*S* men detär så kul med bilder tycker jag också =)

    Kommentar av moniqas | maj 13, 2008 | Svara


Kommentera

