Lightyliving

Live now when you are alive

Jisses vilken värmePingst!

Men i dag är det minsann ingen värmebölja kände jag när jag gick efter tidningen ute i postlådan. det är väl mera ”normal” temperatur för maj idag förstår jag.

Det kändes himla konstigt att gå bland vårblommor och ha stekhett som i juli. Har fått vattna det jag sått och jagat jordloppor som vill äta upp salladsbladen som tittat upp. Fick tpset att använda 1/8 yes och resten vatten och spraya på med. Om inte annat blir ju salladen ren?  *S*

Jag har grejat väldeliga i trädgården och kantat rabatter. Himla skillnad på kroppen när jag hållit på med yoga kände jag. Fick ingen ischias alls som jag brukar få. Måste vara att jag byggt upp den inre muskelkorsetten ordentligt. Så jättehärligt! Förr så brukade det bli så jag knappt kunde gå efter mina ”jordbrukarhelger”. Varje vår.

Yngste sonen fyller 22 år idag och vi firade honom igår med fika i trädgården. CartdÓr glass med marscapone och den med choklad- han gillar inte tårta – så det fick bli glass. Vi hade det skönt i trädgården och njöt av det fina. Helt otroligt att det var så varmt.

Idag är det jobbardags igen. Men det får gå bra. Även om det känns som man skulle vilja ta semester nu i 3 månader och inte gå in utan vara ute och greja och njuta.

Ni får ha en fin måndag nu och må så gott!

*kraam*

maj 12, 2008 - Posted by | 1 yoga, energy, Familj, Simple life, Skönhet och Hälsa | , , ,

11 kommentarer »

  1. Verkar bli hyfsat hos oss även i dag men visst är det lite märkligt med högsommarvärme i början av maj!
    Kram!

    Kommentar av znogge | maj 12, 2008 | Svara

  2. Härligt att ni hade toppenväder i helgen 🙂
    Vi hade inte lika tur, i lördags i Haparanda så var det svinkallt, tror nästan att snön hängde i luften. Hörde dock att det varit hyfsat väder hemmavid. I går var det så där och i dag känns det som oktoberväder. Kallt!
    Hoppas du får en fin dag.
    Massor med kramar från en frusen Chitza i norr 🙂

    Kommentar av Chitza | maj 12, 2008 | Svara

  3. Jordloppor..aha, är det de som äter upp salladen? Vi hade problem med det förra året och jag fattade inte vad det var. Ha en jätteskön måndag/kram!

    Kommentar av ordalaget | maj 12, 2008 | Svara

  4. Jag köper bara två artiklar på Lidl, Päronjuice & Apelsinglass. Glassen är härligt gräddig och syrligt frisk. En perfekt sommarglass. 🙂
    Jag måste nog sätta igång med in poweryoga igen, jag är helt ledbruten av att ha tampats med maskrosor igår! 🙂

    Kommentar av ninnibeth | maj 12, 2008 | Svara

  5. Ordalaget: Ja..det brukar vara de som gör som små hål i det som kommer upp, och även rädisor brukar få stryk av dom. Så på med yes! *S*

    ninnibeth: Den glassen ska jag se om vi har på Karlskogas Lidl, verkar vara härligt somrig =)

    Chitza: Tänk att du bor så långt norr ut. Kanske vi kommer och hälsar på före midsommar? *S* Vi har ju tänkt åka till midnattsolen om allt blir som vi vill =)

    Kommentar av moniqas | maj 12, 2008 | Svara

  6. det är rätt så intressant det där med yogan. jag kör med Tai-chi och har märkt något liknande. Innan jag började hade jag ofta ont i ryggen; nu har jag inte haft det i över ett år. Jag tränar ganska lite, 10 minuter åt gången, men jag tränar ofta. Mysko att det fungerar…

    Kommentar av pantheraleo | maj 12, 2008 | Svara

  7. Här skiner solen idag men det är så ruskigt kallt. Kontraster om jag jämför med gårdagen då jag låg på stranden. :0)
    ha en fin kväll
    Kramar från mig

    Kommentar av wendla | maj 12, 2008 | Svara

  8. Ena dagen är inte den andra lik, idag är det blåsigt som attan, men solen gör vad den kan, kommer fram ibland och försöker värma oss
    Kramizzzz

    Kommentar av curlingmormor | maj 12, 2008 | Svara

  9. Nä sommarvärmen bara försvann 😦 Jag som njöt så mycket av den. Men den kommer ju tillbaks.

    Gratta Yngsta Sonen från mig! Och hoppas att ni får ett fint firande!

    Kramis Liselott

    Kommentar av Liselott | maj 12, 2008 | Svara

  10. Ja idag är det kyliga vindar igen! Men soligt ändå och eftersom precis ALLT blommar på en gång nu så gör det ju inte så mycket om tempot går ner lite, så räcker det vackra lite längre 🙂

    Kommentar av pruddelutt | maj 12, 2008 | Svara

  11. Det blev en blåsig måndag men man får leva på sviterna efter helgen 🙂 Ha de så himla gott och njut av livet, kram

    Kommentar av dagdrivaren | maj 12, 2008 | Svara


Kommentera

