Lightyliving

Live now when you are alive

Meditation i naturen och energier

Ja vi var en grupp på 14 personer som gick uppför stigen på Rävåskullen till den kulle där det gamla vattentornet låg förr i tiden. Det enda som finns kvar är ett litet pumphus och en trapp som leder upp till kullen där det legat.  Vi satt i en ring och ledren berättade hur vi skulle gå till väga. först tog hon upp tre av oss och mätte våra auror och jag var ju först att bli försökskanin. allt sånt är ju så spännande.  Jag fick ställa mig en bit ifrån ringen där alla satt och ledaren ställde sig omkring 3 meter ifrån mig med en pendel. Hon tittade förvånat på mig och tog ett steg tillbaka och gick sen sakta fram till där hon stått…och ända dit!?!? gick min aura eller om man vill kalla det energifält.

Hon sa att det var väldigt ovanligt. Och nästa tjej hade nästan lika stor… kanske någon meter kortare.. men den tredje hade som är vanligast… en halvmeter framför sig. Jag fick antagligen så otroligt mycket energi av att vara på ett sånt ställe och är ju väldigt känslig för energier. Nån annan förklaring har jag inte.

Sen fick vi sätt oss igen och ta in energi uppifrån och sända in i våra hjärtan och sen ”gå ner i hjärtat” och bygga oss ett rum..som vi ska återvända till sen när vi fortsätter kursen. Jag hittade min ”strand” direkt som jag brukar ta mig till  när jag mediterar. Jag mötte min mentor, han som kommer med ett gammalt fint treriggat skepp, en man som är ganska stor och reslig och har en så vacker och kärleksfull energi, Han lägger armarna om mig och jag fylls av kärlek och tillit. Sen går han på skeppet och försvinner sakta i horisonten.

Det är inte varje gång han kommer men ofta när jag står inför nya saker så kommer han och ger mig på nåt sätt ork och energi att våga ta steg =)) Och så den där härliga kärleksenergin… det känns som jag löses upp i en varm och underbar känsloenergi.

Sen när vi mediterat omkring 10 minuter så fick var och en berätta hur den hade det och vilka känslor som kommit. Vi var en salig blandning och det var så mysigt att få ta del av allas upplevelser. Vår ledare hade suttit och taigt in oss en och en medans vi mediterade och sen gav oss det djur hon sett.  Sen läste hon upp vad varje djur betydde och vilket råd det hade med sig.  Jag hade haft en myra!??!?  och skulle samarbeta ,,.. lite fundersam vad det innebär…. för jag samarbetar väl ganska mycket? *S* men kanske är det nåt om framtida grejor att jag inte ska arbeta ensam tex…och ha något eget… utan arbeta i grupp osv? men ska fråga vidare nästa gång vi träffas. Sen såg hon en bortgången dam som är anhörig bakom mig .. och jag tänkte direkt på min mormor.. men idag så kom det plötsligt till mig att det kanske var min svärmor som gick bort i höstas.. och vi hade en speciell  kontakt..även närhon var jättesjuk och inte förstod så mycket av omgivningen. Känns ännu mer nu att det kanske var hon som gav sig till känna…. för mina svägerskor sa att hon alltid sagt att hon inte trodde ”på sånt här” men att hon gett sig till känna för dom förut.

Om märtagreta läser detta kanske hon kan ge svaret? Om du gör det så är det väl meningen? *hihi*

Ja, det var i allafall en märklig och härlig kväll och solen sken men som tur var hade jag tagit med mig min mjuka yogamatta i bomull, för jag vet att jag blir väldigt frusen efter energipåslag, gött  att ha om rygg och axlar. Sen mätte hon aurorna på oss igen och den hade ökat med en meter till. Jisses… går jag omkring som nåt kärnkraftverk? *S*

I morse var jag jättesömnig och hade gärna legat kvar i sängen men tog mig i allafall till jobbet och tur var det. … för just idag pratade jag med min chef om en Medicinsk Yogakurs  som jag vill gå i höst. Och jag fick OKEJ!  och har nu ansökt och hoppas jag kommer in! =)) Så  jättespännande. Det är IMY som anordnar och själva den kursen går på Axelsons INST med Göran Boll som lärare. Känns som helt rätt för mig. ….  det kan bli ett nytt sätt för mig att jobba på när jag inte orkar massera så mycket. Ha grupper i medicinsk yoga bland de anställda så de håller sig friska! =) Jag har ju fitnessyoga nu men den är ju mera en rörelseyoga och vi hinner inte så mycket med det där viktiga med andning och sinnet eftersom den bara är 45 minuter.

maj 8, 2008 - Posted by | 1 yoga, alternativ, auran, axelsons, breathing, energy, inspiration, Medialitet, medium, positiv, Simple life, Skojsigt, tänkvärt, Vänner från förr, vibration, yoga må bra | , , , , , ,

1 kommentar »

  1. Hoppas du kommer in!
    Håller tummarna!
    Låter intressant med yoga.
    Ha en underbar pingst
    Kram

    Kommentar av Chitza | maj 9, 2008 | Svara


Kommentera

