Lightyliving

Live now when you are alive

Varit på Yoga och njutit av att leda upp en stel kropp

Ja, det var verkligen behövlig idag med yoga. Vi fick göra ryggradsvridningar och triangeln och läraren Maria Graflund korrigerade oss där vi stod så vi fick känna åt vilket håll våra kroppar skulle sträva. När man är stel så vill gärna höften följa med närman är stel. och det är ju inte så konstigt eftersom den sitter fast ikotpelaren som man vrider.  Det var skönt att leda loss de små stela musklerna närmast kotorna med mjuka vridningar under andning.

I Triangeln är det viktigt att jag inte är för girig och försöker komma för långt ner, för då blir det lätt att man vrider med höften och knäet och kan få ont. Nej..det gäller att lyssna på kroppen och ha fokus på det man gör. Göra en rörelse korrekt är viktigare än att den är perfekt, för det perfekta är det ett fåtal som klarar av.

Åter igen…se till sin egen kropp och utgå från den, så är det hela tiden! =)))

Vilken härlig kväll det är. Fåglarna kvittrar och solen hängeri talltopparna i väster på väg ner. det ska bli varmare läste jag… *hihi*..det känns killigt i kroppen när jag tänker på det! =)

I morgon ska jag hämta mor då efter jobbet och vi ska åka upp till min bror som tog över föräldrahemmet för några år sen. Mamsen vill kolla på det som växer där och mysa lite =) Jag tar mig nog en promenad i skogen. Det ska bli skönt och sen vila innan jag ska på Utomhusmeditation som http://vitafjadern.se/index.html  anordnar… det är första tillfället i morgon. Ska bli spännande att göra det i grupp ute och förhoppningsvis är det samma sköna väder då också =)

Nu ska jag ta kvällen och äta en lätt måltid och dricka lite te och sen kolla på House. För det är väl i kväll det är?

Ni får ha en skön kväll och sova så gott! Så ses vi i morron! Med nya tag!

maj 6, 2008 - Posted by | 1 yoga, energy, house, inspiration, planering, positiv, Simple life, Skönhet och Hälsa, yoga må bra | , , ,

2 kommentarer »

  1. Så roligt med yoga, det vill jag börja med någon gång när det finns tid över.

    Kram

    Kommentar av madonnan | maj 6, 2008 | Svara

  2. Ja du , den tiden får man allt ta sig..för jag tycker det verkar som man aldrig skulle ha tid annars =))

    Kommentar av Moniqa | maj 7, 2008 | Svara


Kommentera

