Lightyliving

Live now when you are alive

Första måndagen i Maj månad

Efter en skön och lång ledighet så är det dags för nya tag. Jag har varit enhel del i trädgården och grejsat. Har satt ner dahlieknölarna. Pelargonerna har också flyttat ut och jag har dom på trappan där de ärlite skyddade om det skulle bli busväder.

Har grävt vid staketet och planterat lite buskar som jag tagit skott från äldre exemplar.  Plus lite annat rensande. Har inte klippt gräsmattan än för det är s mycket gullvivor och jag vill ha dom några dagar till. De är ju så himlans vackra. =))

På fredagen firade vi min äldste son som fyllt 25 år. Det var ju ett himlans otur med vädret kan man ju säga. Precis klockan 14.00 stod regnet som spön  backen och det blev iskallt ute. Som tur är har ´hans svärföräldrar stort och gott om utrymme så 30 personer fick plats inne,  som tur var. Sonens svåger har fyllt 30 så han firades också iefterskott och killarna hade gjort så god mat. En italiensk buffé och jag hade bakat bröd till. En paj med kirschkål fanns så klart med.  Den var supergod!

På lördagen var det Vårmarknad i stan och vi gick en sväng. På tillbakavägen köpte vi tradionsenligt munkar och vår favoritleverantör stod där med sin gamla husbil och hade lång kö. Men deras munkar är verkligen värda vänta på.  Andra vi provat när ”de” inte varit på marknaden har inte varit i närheten i smak av deras, utan har smakat så där lite pulveraktigt. Munkarna intogs senare med tävlingen att ”inte slicka sig om munnen” *S* men jag klarar inte en sekund knappt. *S* Killarna däremot såg ut som riktiga sockerråttor och mumsade på. Fattar inte att de kan låta bli!?!?

Igår skjutsade jag hem son och hans sambo. Han har byggt en ”kryddstege” som man kan ställa mot väggen. Den blev jättebra och han ställde upp sina kryddor. Jag skickade med citrontimjan som jag delat på. Den är verkligen smakrik och god att ha i sallader och till fisk bland annat.

Det var lite om helgen, Nu ska jag göra min yoga i i soluppgången och sen frukostera. Måste komma ihåg att ta på mig stegräknaren. Vi har en intern tävling på avdelningen i maj. Så det är bara att knata på och se hur många steg det blir på 31dagar. *S* Har inte gått så himla mycket i helgen förutom promenaderna som brukar ligga på omkring 5000 steg, men är uppe i 22 000 drygt på sen första maj. Alltså i underkant. Men det ska bli andra bullar nu!! *S* Igår närjag var i trädgården så hade jag inte på mig den och det är väl rätt för det räknas ju inte som promenad även om man kliver hit och dit?

Önskar er en fin och bra måndag på alla sätt! Ha det gott! *kraam** =)) Det är så häääääääääärligt nu!!

maj 5, 2008 - Posted by | 1 yoga, Barn, birthday, Blommor, energy, Familj, garden, inspiration, positiv, Simple life, Skönhet och Hälsa, sommar, stavgång, utmaning, våren | , , , ,

1 kommentar »

  1. Vi var på vårmässa i helgen och köpte munkar vi med, det luktar ju så fruktansvärt gott och banne mig är det inte lika gott som det luktar.
    Kramizzzzz

    Kommentar av curlingmormor | maj 5, 2008 | Svara


Kommentera

