Lightyliving

Live now when you are alive

Tandläkarbesök efter vilan

det var tur jag vilade först för undersökningen kostade 846 kronor… ochdå tog hon bort lite tandsten. Nästa gång ska jag fixa till framtanden som är lite sliten i nedkant. Undrar vad det kalaset ska kosta? *S* Men det är viktigt för mig att ha ett helt leende eftersom jag har lätt att le.  Vill ju inte skrämma slag på folk om det blir förstört i framtänderna.

Nu ska jag gå ut i trädgården. Ska bli skönt att grejsa lite i lugn och ro. Vädret är perfekt att vara ute och jobba i. Halvklart och bara små ljumma vindar. Superhärligt! Ska se till mina planterade buskar så de tar sig och inte torkar.

Ha en fortsatt skön måndag och njut så gott det går!

*kraam*

maj 5, 2008 Posted by | energy, inspiration, positiv, Simple life, Skönhet och Hälsa | , | 4 kommentarer

Så var förmiddagen avklarad

Jag tog min vanliga promenad ner till stan och tog bussen därifrån. Kollade lite på skor men tycker det är så mycket platta skor och det kan jag inte gå i för jag får ont i hela kroppen. Måste ha en sula med lite klack. men det var läckra färger. Har även kikat efter klänningar, jag måste ju ha något till bröllopet i sommar. Men får kika i omliggande kommuner också. Kristinehamn brukar ha en hel del faktiskt i sina små butiker.

Och sen finns ju Örebro. Men det är lite jobbigare att knata omkring i. *S*

Ska vila en stund  och sen vattna lite i det jag sått.  I eftermiddag ska jag till tandläkaren och jag hoppas att hon inte hittar något allvarligare fel på tänderna. Eventuellt en framtandsplomb som börjar se lite misstänkt ut och känns av ibland. jaja…vet ju att det kostar att gå dit för det mesta. Men jag brukar inte ha hål utan det är gamla lagningar som tjänat ut och börjar krångla. Så är det när man är över 50. Allt rasar….*hmm*

Levaxinet gör i alla fall nytta och jag mår mycket bättre och har mera ork. Nu känns det inte lika jobbigt att göra mina 4 timmar och bara jag vilar min timme mitt på dagen så får jag lite ork till roliga saker också. Skönt att det kan gå åt rätt håll! =)) Läkaren ringde innan helgen och sa att värdet rört sig åt rätt håll och jag får ta en halv tablett till i två veckor och sen ska jag ta nytt prov. Bäst att skynda långsamt som sagt med såna där grejor.

Har lite sorg i hjärtat för jag läste att en vän och arbetskamrat från förr gått bort och jag visste inte ens att hon varit sjuk. Träffade henne för några månader sen vid en mässa eller vad det var, minns inte så noga. Så jag blev så chockad när jag läste hennes dödsannons i helgen. Kära nån, så tråkigt för alla hennes barn och nyss blev hon mormor också.  Alla dessa dagar och vi råkar på det oundvikliga och alltid är det ”fel tillfälle” Så bäst att försöka leva varje dag och göra så gott man kan.

*kram på er*

maj 5, 2008 Posted by | Familj, Simple life, Vänner från förr | , , | 3 kommentarer

Gröna bönor är toppen för både knoppen och kroppen

Har odlat det i flera år. förra året satte jag låga men de gav inte lika mycket som när jag satt störbönor. Såd et får bli såna igen. Men det är viktigt att jorden inte är för kall. Är lagom till helgen tror jag att sätta om värmen håller i sig.

Här är en sida med ekologisk odling som jag tycker är lite intressant.

http://www.fobo.se/artiklar/vaxtodling/gronsaker/baljvaxter/bonormotgikt.shtml

maj 5, 2008 Posted by | energy, garden, odla i trädgården, positiv, Skönhet och Hälsa | , , | Lämna en kommentar

Salong K

En nättidning för kvinnor

http://www.salongk.se/index.aspx

Ser att min gamla jeansjacka kommer till heders igen. Och jag kommer i den!! *hihi* Vilken tur att jag inte skänkte bort den! =))

http://www.salongk.se/article.aspx?articleID=4985&categID=25&image=4#picture

maj 5, 2008 Posted by | energy, inspiration, Skönhet och Hälsa, Skojsigt | , | Lämna en kommentar

Check out my Slide Show! Födelsedagskalas i Mörkviken

maj 5, 2008 Posted by | Uncategorized | , , , | 1 kommentar

Första måndagen i Maj månad

Efter en skön och lång ledighet så är det dags för nya tag. Jag har varit enhel del i trädgården och grejsat. Har satt ner dahlieknölarna. Pelargonerna har också flyttat ut och jag har dom på trappan där de ärlite skyddade om det skulle bli busväder.

Har grävt vid staketet och planterat lite buskar som jag tagit skott från äldre exemplar.  Plus lite annat rensande. Har inte klippt gräsmattan än för det är s mycket gullvivor och jag vill ha dom några dagar till. De är ju så himlans vackra. =))

På fredagen firade vi min äldste son som fyllt 25 år. Det var ju ett himlans otur med vädret kan man ju säga. Precis klockan 14.00 stod regnet som spön  backen och det blev iskallt ute. Som tur är har ´hans svärföräldrar stort och gott om utrymme så 30 personer fick plats inne,  som tur var. Sonens svåger har fyllt 30 så han firades också iefterskott och killarna hade gjort så god mat. En italiensk buffé och jag hade bakat bröd till. En paj med kirschkål fanns så klart med.  Den var supergod!

På lördagen var det Vårmarknad i stan och vi gick en sväng. På tillbakavägen köpte vi tradionsenligt munkar och vår favoritleverantör stod där med sin gamla husbil och hade lång kö. Men deras munkar är verkligen värda vänta på.  Andra vi provat när ”de” inte varit på marknaden har inte varit i närheten i smak av deras, utan har smakat så där lite pulveraktigt. Munkarna intogs senare med tävlingen att ”inte slicka sig om munnen” *S* men jag klarar inte en sekund knappt. *S* Killarna däremot såg ut som riktiga sockerråttor och mumsade på. Fattar inte att de kan låta bli!?!?

Igår skjutsade jag hem son och hans sambo. Han har byggt en ”kryddstege” som man kan ställa mot väggen. Den blev jättebra och han ställde upp sina kryddor. Jag skickade med citrontimjan som jag delat på. Den är verkligen smakrik och god att ha i sallader och till fisk bland annat.

Det var lite om helgen, Nu ska jag göra min yoga i i soluppgången och sen frukostera. Måste komma ihåg att ta på mig stegräknaren. Vi har en intern tävling på avdelningen i maj. Så det är bara att knata på och se hur många steg det blir på 31dagar. *S* Har inte gått så himla mycket i helgen förutom promenaderna som brukar ligga på omkring 5000 steg, men är uppe i 22 000 drygt på sen första maj. Alltså i underkant. Men det ska bli andra bullar nu!! *S* Igår närjag var i trädgården så hade jag inte på mig den och det är väl rätt för det räknas ju inte som promenad även om man kliver hit och dit?

Önskar er en fin och bra måndag på alla sätt! Ha det gott! *kraam** =)) Det är så häääääääääärligt nu!!

maj 5, 2008 Posted by | 1 yoga, Barn, birthday, Blommor, energy, Familj, garden, inspiration, positiv, Simple life, Skönhet och Hälsa, sommar, stavgång, utmaning, våren | , , , , | 1 kommentar