Lightyliving

Live now when you are alive

Nästan fredag är det idag! *hihi*

Och när Älsklingen kommer hem så är det kalashärligt! =)))

Idag har jag gått från jobbet till stan och där köpte jag min första våffelstrut med tvåkulor. Blåbär och dajm. Mmmmm..va gott och mysigt det är med den där första i solen! Hann precis smaska i mig den tills bussen kom. Snacka om timing! =) Hemkommen gjorde jag en omelett med salsabönblandning, sån färdig i tetrapack. Den är inte alls dum. Så var det gjort. Har suttit på trappen en stund i solen och vilat. Så himla gött! Och nu känner jag mig piggare än jag gjort på åratal. *S* Verkar som det börjar göra nytta med det där Levaxinet. Igår somnade jag redan vid 21.30 och vaknade Pling klockan 05.22 och var alert! Tvättade håret och käkade frukost och lite yogasträckningar. Sen bussen  iväg.

Ja och nu är jag här. *S* 
Förresten så kom jag IHÅG att skicka tillbaka de där försändelserna jag fick med karotentabletter från Vitalis som jag veterligen aldrig gått med på att få ett storpack av. Men klistrade ihop paketet efter att ha skrivit på inbetalningskortet att jaginte ville ha något mer alls från dom och att jag inte fick äta sånt för min doktor!! *S* Hoppas de fattar det nu!

Spänningszonen fick också ett brev att jag inte ville ha något från dom och inte ville vara deras medlem. Nu har jag skrivit det här också så jag kan komma ihåg vilken dag det varjag skickade det!!

Likadant med Allt-I-Hemmet. Den har också börjat komma. antagligen har jag klickat på en länk i ett mail… som jag nu sett att det står att om du trycker på den så anmäls jag automatiskt!?!?!? Fasen..de gör allt  för att man ska göra fel och de ska tjäna pengar på det.

Hade ett intressant samtal med en massagekund om hur samhället blivit sen Industrialismen började. Var det inte meniingen att vi skulle få maskiner för att vi lättare skulle kunna göra saker som var jobbiga och farliga. Neej.. så verkar det inte…. det är för att det ska tillveras mera.mera…mera……mera. skrääp som vi inte behöver. Fylla på i våra hem så vi upplever oss trångbodda ochsen bygger ut för att få plats mer ännu mera SKRÄP: För skräp för mig är sånt som bara står där och står och står och sen flyttar man på det när man dammar.  Tänk om jag skulle ta och rensa bort allt det där som bara står?? För det har ju jag också gått på. Precis som om det skulle vara ett bra värde att ha en massa stå-grejor?? Näe…  det man använder kan man ju ha och som man verkligen har glädje av. Vad ska man med allt annat till? Det har ju inte ens något bra andrahandsvärde penningamässigt heller.  Nej..skänk bort det så kanske nån annan tycker att—en sån BEHÖVER jag. *S* och kan få den till ett bra pris.

och jag tror det finns så mycket grejor överallt att man knappt behöver göra nåt nytt på länge.

Så där ja.. nu blabbade jag på riktigt ett tag där ..det var skönt!

Nu tar jag bloggledigt resten av veckan och så ses vi på måndag troligen! Börjar bli den där tiden när jag inte känner så mycket för att sitta här. Så  mycket annat som drar och som är härligt. Bloggen är underbar att ha när det är långtråkiga tider med mörker. Då lyser ni upp tillvaron så fint för mig. Och sen finns ni i mina tankar rätt ofta faktiskt när jag ligger och solar osv. Hur är det med den.. och hur gick det?..*S* men jag måste dra ner på alla bry-mig-omandet nu och bry mig om det här hemmavid. För annars blir det bara en stress.

Ha det supergott nu och så ses vi nästa vecka!!

*tusen kramar**

april 24, 2008 - Posted by | 1 yoga, energy, Familj, inspiration, planering, Simple life, sommar, stress, trötthet, våren, yoga må bra | , , , ,

9 kommentarer »

  1. Önskar dig en trevlig weekend och njut av ledigheten! Hos oss ska regnet komma lagom till helgen vilket är lite surt men vad gör man…
    Kram!

    Kommentar av znogge | april 24, 2008 | Svara

  2. Kikar in och önskar trevlig helg! Det blir även sporadisk bloggning för KLoktok så här års… Men bloggen finns ju kvar! HA det gott & sköt om dig. MVH & kram

    Kommentar av kloktok | april 24, 2008 | Svara

  3. Så fiffigt med levaxin, en liten smula och så mår man så mycket bättre. Det är väl att solen skiner över dig emellanåt!
    Kramis!
    Åsa

    Kommentar av Åsa G-son | april 25, 2008 | Svara

  4. Lite solterapi behöver vi alla eller hur. 😀

    Helt underbart väder denna fredag. Och vi kan väl hoppas att helgen blir likadan.

    Njut av helgen nu!

    Kramisar Liselott

    Kommentar av Liselott | april 25, 2008 | Svara

  5. Mmmmmmmm, våffla med kulglass är väl det somrigaste som finns och absolut det godaste!!!!!!! Hoppas att du får en fin helg!!!!
    Kramizzzzz

    Kommentar av curlingmormor | april 26, 2008 | Svara

  6. Hoppas att du har haft en fin helg!

    Kommentar av pruddelutt | april 27, 2008 | Svara

  7. Ja, hoppas att ni haft en supermysig helg med mycket solsken.
    Kram

    Kommentar av wendla | april 27, 2008 | Svara

  8. Gott med glass!!

    Kommentar av Anna | april 27, 2008 | Svara

  9. Det har varit suveräna dagar nu sen i tisdags. Vi har verkligen solat! Vi vill ha vår, vi vill ha sommar! Ja! Kram!

    Kommentar av geddfish | april 27, 2008 | Svara


Kommentera

