Lightyliving

Live now when you are alive

Vilken tur att jag har en så satans mycket kirskål!?!?!?

Här finns ju en del smaskiga recept på det. Fattar inte att jag inte tänkt på det…. för om man börjar använda det man har så brukar det minsann inte växa lika frodigt.! *S*

http://www.hittarecept.se/recept/kirsk%C3%A5l

Sen om man begåvats med Målla så är det ju ännu bättre!! *s*

http://www.hittarecept.se/receptkort/m%C3%A5lla

För att inte tala om den tjusiga maskrosen!!

http://www.hittarecept.se/receptkort/maskros

Ja och sen den övervitaminiserade nässlan!!

http://www.hittarecept.se/recept/n%E4sslor

Varsegoda! Bara att plocka på bland grönsakerna som man inte ens behöver gallra!  de sköter sig garanterat själva! Och jag ser i min trädgård att jag är då välsignad! =)

april 23, 2008 - Posted by | Blommor, energy, Hälsa, inspiration, odla i trädgården, positiv, Simple life, Skönhet och Hälsa, sommar, stress, Stroke, tänkvärt, trädgård blommor | , , , , , , , ,

3 kommentarer »

  1. Men jösses vad man kan göra! *rusar ut i trädgården med påsar och korgar!* 😀 ;))

    Kram Liselott

    Kommentar av Liselott | april 23, 2008 | Svara

  2. Underbart!!!
    Jag vadar i Kirskål. Jag brukar säga till min son att vi är rikast i hela världen, på kirskål…. Jag har slutat kämpa. Jag är övermannad. Ny ska jag hämnas genom att äta upp de små djävlarna…. Tack!!

    Kommentar av Mrs Li | april 24, 2008 | Svara

  3. Hej!
    Har just ätit en god middag med spenat gjord på kirs,kokta ägg bacon och potatis.
    Häpnadsväckande gott,hade lite smulad grönsaksbuljong i stuvningen samt salt o svartpeppar. Prova!!!
    Kanske kan man på detta sätt begränsa spridning?

    Karin

    Kommentar av Karin Jonsson | april 26, 2008 | Svara


Kommentera

