Lightyliving

Live now when you are alive

Onsdag mitt i veckan och fågelsång

Ja, det kvittrar ute så det hörs in till och med. Har tänt i pannan och satt på kaffebryggaren morgonens dos.

Igår kväll var jag på yoga Classic. Så jätteskönt trött var jag när jag kom hem att jag nästan inte orkade titta på dr House. Men tur jag gjorde för det avsnittet var lite annorlunda än de brukade. Fick se en lite djupare sida av honom detta avsnitt. Inte bara vrånghet utan lite filosofi rent av. =))

Mamsen och jag satt i solen på eftermiddagen. Vi var även på en promenix och passade på att köpa hem lite mjölk från kvarteret affär. Jag bjöd henne på köttfärssås och spagetti och en sallad. Uppskattades verkligen. =)

Idag ska jag köpa busskortet jag skulle köpt i måndags. När jag kom till bankomaterna så funkade ingen av dom så jag fick ta bilen ändå eftersom de inte tar ”kort” på bussen. Men då gäller det ju två dagar längre- S*

På hemvägen efter jobbet ska jag gå till Synoptik och få skalmen ditskruvad på de nya glasögonen. Den bara lossnade häromdagen. Hoppas det är enkelt fixat för jag har skruven kvar, vilket var  helt sanslöst för den är verkligen liten. Men hittade den. 

Jag har köpt  mig solglasögon som jag ser väldigt tjusig ut i. *S*  De har stora glas och är lite svängda på sidorna så de sluter liksom om kinden och har metallskalmar med lite cirklar på. Köpte dom på Lindex för 69 kronor. Är faktiskt skönt med solglasögon. =) Men några slipade har jag inte. Nästa gång jag ska byta glasögon ska jag ta ett par såna som andraglasögon. Har märkt att jag inte använder de andra jag tog med enkelslipade glas så ofta eftersom jag ser suddigt på nära håll. Har blivit van de dubbelslipade trots allt.

På jobbet är det fullbokat idag och det fyller på sig ganska fort. Nu börjar den tiden de kommer med ischias både högt och lågt eftersom det är så mycket som ska göras både ute och inne helt plötsligt. Så är det varje vår =) Muskler som legat i vila hela vintern ska nu helt plötsligt tjänstgöra på ”elitnivå” *S*

På en sjukhemsavdelning har de bett mig sätta ihop ett 10-minuters uppmjukningsprogram med yogarörelser  de kan göra på morgonen tillsammans. De har kört något Friskis-Svettis program en längre tid och vill prova nåt nytt. Jättekul initiativ att de börjar dagen så. =)) Solhälsningen blir dock för avancerad att köra tror jag i första läget.  Utan det blir stående rörelser med andning och tänjning.

Nu ska jag göra mina solhälsningar och sen frukost och busstur till jobbet. Ha en härlig dag!

*kraaam*

 

 

april 23, 2008 - Posted by | 1 yoga, ögon, breathing, energy, house, inspiration, positiv, Skönhet och Hälsa, Skojsigt, utmaning, våren, yoga må bra | , , ,

2 kommentarer »

  1. Så irriterande när det strular med nya glasögon och de där små skruvarna är verkligen inte lätta att hitta om de lossna. Kul med nya solglasögon. Jag valde att låta det andra paret vara infärgade progressiva vilket är otroligt skönt!
    Kram och ha det bra i dag!

    Kommentar av znogge | april 23, 2008 | Svara

  2. Jag gillade inte alls House igår, både jag & maken satt & undrade vad som hänt! 😉

    Mina solglasögon försvann i måndags, dom borde ligga hemma så dom dyker väl upp snart hoppas jag…
    Du får gärna dela med dig av yoga-passet; jag tar mig aldrig tid hemmavid, men 10 minuter låter som ett bra sätt att börja dagen… 🙂

    Kommentar av ninnibeth | april 23, 2008 | Svara


Kommentera

