Lightyliving

Live now when you are alive

Gomorron tisdag och vacker soluppgång

Gaah, var lite seg i dag på morgonen. Men det går bra bara jag kommer upp. Solen håller på och klättrar över kullen i öster och snart sträcker sig strålarna över framsidan också. Baksidans kulle har redan fått lite.

Har käkat havregrynsgröt och läst morgontidningen. Inte mycket läsvärt direkt… eller också är min hjärna kräsen så här på morgonen? *S* De som skrivit har säkert lagt ner möda.

Idag hämtar jag lilla mamsen på hemvägen så får hon komma ut på ”grönbete”  Hon bor i lägenhet och är i och för sig duktig på att gå ut och promenera men förhoppningsvis blir det trappsittarväder idag så vi kan fika ute. =) Sen vill hon kolla blomstren här förstås =)

Igår läste jag om planer på att bygga 10-våningshus nere vid sjön här istan!?!?! Höllpå att få kaffet i vrångstrupen. När man håller på och river en massa hyreshus. Men det ska väl bli bostadsrätter då förstås och locka med sjön? Men ingen kul syn…vid sjön tycker jag. Det är ju så härlig med det gröna och vidsträckta gräsplanerna som folk kan slappna av och spela lite boll eller annat.  Är ju faktiskt den närheten till rekreation som kommunen skryter med i sina annonser, Ska man då smälla upp en massa hus där nere?? Näe tack. Går man med på det så gör man ett misstag anser jag. Storhetsvansinne att göra nåt sån i en kommun med så lite människor. Inte ens om vi vore en storkommun tycker jag det vore lämpligt att förstöra det området med såna husklossar.

Nehepp..nu har jag fått ur mig lite irritation där..*S* 

Undrar hur det går för landets sjuksköterskor? Hoppas de kan stå emot alla påhopp från negativa människor som oftast är de som märks mest. För vi är MÅNGA som tycker det´är på tiden att de får den lön de gör sig förtjänta av med all kunskap. Minns när jag jobbade på akuten i många år och de sköterskor som jobbat några år fick hålla ordning på de nya läkarna och se till så de gjorde rätt. Och kan ju säga att i en hel del fall var det tur så det inte blev rubriker i dagspressen. 

”Det värsta är inte en osäker läkare som tar reda på fakta utan en som inte kan och tror sig vara säker på fakta”.

Den meningen kom jag på nu ! *S*

Ikväll börjar Classic II yogan och det blir skönt! Den är lite tidigare på kvällen än jag gått förut så jag hinner både duscha och byta om i god tid innan House =) Skönt att fullmånen är på nedgång nu så vi ska yoga. Och i nästa nymåne ska jag sätta mina fröer. Då är allt energi nere i roten så det gror fort =)

Ha nu en fin tisdag och var rädda om er i solskenet. Minst solskyddsfaktor 10 =)

**kraam**

 

april 22, 2008 - Posted by | 1 yoga, energy, Familj, house, inspiration, positiv, Simple life, Skönhet och Hälsa, sommar, trädgård blommor, våren | , , , ,

4 kommentarer »

  1. God morgon! I vår lilla håla pratas det också öm ett högre bostadshus och i grannhålan har det blivit verklighet. Tycker inte det blir vackrare precis med den sortens byggnader! Men det är väl lockande att bygga bostadsrätter på vissa ställen…
    Ha en fin tisdag tillsammans med din mamma!

    Kommentar av znogge | april 22, 2008 | Svara

  2. jag har en läkarkompis som säger att han gillar Dr. House, som är så oforskämd, men som alltid hittar och löser problemet! Man kan ju undra…

    Kommentar av pantheraleo | april 22, 2008 | Svara

  3. Morrn då! 🙂
    Hos mej i skärgården var det kallt imorse men det var varmare redan när jag lämnade på dagis.
    I söndags var det helt UNDERBART hemma: soligt, varmt, klarblå himmel…..
    Kramas!

    Kommentar av Tussen | april 22, 2008 | Svara

  4. Nej, nej, det blir så fult med höghus. I den här stan så har de börjat med det och det blir verkligen inte fint. Hoppas de tänker om.
    Ha en fortsatt underbar dag, du och mamsen.
    Kramisar

    Kommentar av Chitza | april 22, 2008 | Svara


Kommentera

