Lightyliving

Live now when you are alive

Har gått stavgång och nu tar jag kvällen

Gick en runda förut i solskenet med stavarna. Har inte använt dem på ett tag så det kändes nästan lite ovant. Har varit så härligt att kunna gå utan att vingla så jag har lämnat dom hemma bara för det. Skönt när jag fått lite bättre balans och kan kliva iväg. =)  Men nu tänkte jag att jag skulle få lite extra motion så därför blev det stavar.

i villakvarteren var full fart i trädgårdar och jag anade många kommande ryggskott bland krumma ryggar lutade i rabatter och buskar. Hmm: Men det är likadant varje år.  Några veckor med ischias… sen är det ”klarrt å betarrt”  *S* som han brukar säga på ”Mamma Nya Kille” i P3. Vad gör maninte för att få det fint??

Jag har köpt hem både gödningsjord och blomjord som jag har börjat strö ut här och var. Jag brukar inte sätta några blommor förräns det blir mera frostfritt. Ska väl så lite frö tänkte jag vilken dag som helst.  Ska försöka hålla ordning på var jag sätter vad i år. Förra året var det ojämna överraskningar lite överallt. Hmm *S*

Nehepp..nu ska jag ta och duscha och ta kvällen. Har varit en superskön eftermiddag och jag är faktiskt riktigt solbränd. Himla härligt!!

Ha en skön kväll allesammans!

*kraaam**

 

april 21, 2008 - Posted by | Blommor, energy, garden, inspiration, nordic walking, positiv, Skönhet och Hälsa, Skojsigt, trädgård blommor, våren | , ,

1 kommentar »

  1. Härligt med promenad i solskenet. Vi hade underbar vår här, men den försvann igen och värsta höstvädret i form av regn, blåst och hagel tog över. Inte alls kul. Täckena åkte på hästarna igen och jag mulnade ihop hela jag.
    Men det skulle bli bättre i veckan, sas det. Vi får väl se…

    Kram på’re. 🙂

    Kommentar av Myra | april 21, 2008 | Svara


Kommentera

