Lightyliving

Live now when you are alive

Tillbaka hemma igen och nu kontorsgöromål

*S* Eller vad man ska kalla det. HAr varit på banken och ordnat med betalning på lagningen av min F.D bil!!

Den gick ju inte igenom besiktiningen för att en lampa lös om nåt med motorgrejs.. och samma dag jag lämnade in den så fick jag ju se bilen jag köpte, min nya, en Renult Megane, och slog till.

Sen så sökte de fel i timtal och konstaterade att det var fel i kompretionen i motorn och fick byta ut lite dyrbara delar.. ungefär som hjärtklaffar på oss människor kan jag tänka mig. Och så var en bromsarna bak slut så det hela landade på 13 625 kronor!!  Men ärligt talat så litar jag på  Carab i Kristinehamn..för de brukar göra så billigt som möjligt och är jättetrevliga och bra att ha att göra med. Kanske ska vara glad för att det inte blev några tusenlappar till. Och så blir det ju bra för den blivande ägaren till den att den är okej. Nu när jag har Renault så behöver jag inte åka ända dit utan kan lämna in den här i stan vid nästa service. Skönt =)

Doktorn undersökte och kände inga knölar , bara att det var lite förstorat, och så länge jag inte har några besvär med att andas eller svälja finns ingen anledning att börja rota där och kanske vara tvungen att äta cortison eller nåt annat. Nej, vi får se hur det blir nu när jag fått min medicin. Kombinationen ”efter stroke” och struma är ju lite besvärlig i sig efter som båda ger liknande symtom och det kan vara svårt att veta om det är hjärnan som är utmattad eller att jag får för lite hormoner. Men ska i alla fall få kolla  mig med jämn mellanrum så att vi ser om värdena ändrar sig åt rätt håll.

Sen gick vi igenom var proppen sitter och den sitter ju ganska centralt på vänstra sidan så det är därför mina besvär blir så olika. Att det är störningar åt många olika håll. Den sitter alltså inte i ett bestämt ytterområde som styr precis en grej. Vi kom överens om att jag ska äta mitt Simvastatin men ta Omega3 istället för blodförtunnande. Bra tycker jag att han är öppen för lite annat eftersom jag inte tål acetylsalicyl.

Jahapp..det var det.. lagning av bilar och sjukvårdssnack.
Nu ska jag vila en stund så jag orkar med roligheterna ikväll =)

Ha dä gött!

*kram*

 

april 16, 2008 - Posted by | positiv, Skönhet och Hälsa, Stroke | , , , , , ,

4 kommentarer »

  1. Hu…13 000….det är mycket pengar! Vår senaste service på bilen stannade på den nivån, men rullar den förhoppningsvis problemfritt ett par år till.

    Kommentar av pruddelutt | april 16, 2008 | Svara

  2. Hmmm… Renault… Ja, det har vi haft. En Senic.
    Lycka till med nya bilen!

    Kommentar av znogge | april 16, 2008 | Svara

  3. Skönt att du fick dig ett bra samtal med din läkare.
    Ja du bilar, de är inte gratis precis, guben har varit inne och besiktigat vår jeep idag och där fick han ett par 2:or, aj ajajaj, så nu är det verkstaden som gäller och en lite plattare plånbok!!!!
    Kramizzzzz

    Kommentar av curlingmormor | april 16, 2008 | Svara

  4. låter nästan som om Carab borde ta och titta på dig också! :-)du kanske blir som ny!

    Kommentar av pantheraleo | april 17, 2008 | Svara


Kommentera

