Lightyliving

Live now when you are alive

Gomorron onsdag, läkarbesök och nöje

Ja, det är lite blandad kompott om del lediga dagen idag. Vaknade av mig själv vid 6-tiden och det är bra.  Kände mig redo att gå upp och jag har läst tidningen , tagit min strumamedicin http://www.1.6miljonerklubben.com/nyheter/artiklar/visa/index.asp?id=49, druckit den första koppen Java och läst morgontidningen. http://www.karlskoga-kuriren.se/

Vädret är grådisigt men inte några frostgrader idag. Lite mer vårkänsla faktiskt när jag gick ut till brevlådan. Fåglarna är uppe med ”tuppen” och det är kärleksfeber i nästan varje buske. *hihi*
<>
 

Ska tända i pannan, göra yogaövningar, käka frukost och sen fixa till mig inför dagen. Skönt att jag tog ledigt känner jag.  Atjoo.. det nös jag på. =)

http://www.yogatoday.com

Apropå nysningar, jag är sån att jag oftst nyser omkring 5 – 10 ggr och det är riktigt jobbigt, särskilt om man är bland folk. Det blir så häftiga nysningar att det inte går att hålla emot. Men det ska man väl inte heller för det blir ju ett enormt tryck i huvet och det kan nog vara lite farligt. Sånt man hört i alla fall. Mina barn har alltid förundrats över mammas nysattacker och räknat…en till, en till… mamma. *S* Ja, det är väl utrensning förstår jag.

Igår kollade jag på House och han klarade sig ”planenligt” från att skaka galler en längre tid för att han räddades av sin chef. Undrar hur många chefer som ställt upp på nåt dylikt? Men så är det ju TV och han är oumbärlig för serien. Samtidigt är det bra att få se hur jäkligt det är med tablettmissbruk. Förnekandet, lögnerna som följer och oftast kriminella handlingar samt uttnyttjande av vänner och anhöriga. http://www.moviebox.se/tvserier/house/

Ikväll ska vi på BodaBorg här i Karlskoga med jobbet. Blir en arbetsplatsträff och tävling i samarbete samtidigt som vi ska tacka av fyra personer som jobbat på vår avdelning och nu ska göra annat. Blir kul! Hoppas jag…så jag inte fastnar där i nåt rep..*S* men kanske ska hålla mig till klurighetscellerna i stället? *hehe*

Ja kära nån..det är tur jag har så mycket att glädjas åt. Under åren har jag haft en del jobbigt att gå igenom och det är tur jag har en positiv inställning till livet även om det ibland har varit tungt.  Diskbråck, myocardit, cancer i livmodern, fibromyalgi, stroke och nu struma…. det känns som det räcker på något sätt. Eller va säger ni?  Varje dag har sin tjusning även om den är kantad med värk och annat elände. Alla möten med andra människor, allt det vackra i naturen och känslan av att vara älskad. Så mycket att glädjas åt. =)

Jahapp… så var det dag att ta itu med lite här då. Önskar er en fin onsdag på alla tänkbara sätt. =)

*kraam**

 

april 16, 2008 - Posted by | 1 yoga, energy, inspiration, Simple life, Skönhet och Hälsa, Skojsigt, Stroke | , , , , , , ,

4 kommentarer »

  1. din lista är ganska lång, tycker jag med. Det är bra att du orkar vara positiv! Finns det något som kan hjälpa är det just det.

    Kommentar av pantheraleo | april 16, 2008 | Svara

  2. Lycka till med dagens läkarbesök!
    Kram!

    Kommentar av znogge | april 16, 2008 | Svara

  3. Är du öm vid sköldkörteln? Det är nämligen jag. Jag hoppas nästan att det är det som är felet, det skulle kännas lättare att få en förklaring till varför jag inte håller mera än tio timmar per dag. Igår somnade jag kvart över sju, vaknade nio, var uppe till halv elva och somnar som en gris på en gång, sover sen till halv sju i morse, (med några avbrott pga kisseriproblemen hos Tittilila). Det känns inte friskt att vara så här trött!
    På tisdag ska jag till läkare.
    Lycka till med ditt fullspäckade schema.

    Kram

    Kommentar av Märtagreta | april 16, 2008 | Svara

  4. Nej..inte direkt öm..har mera en klumpoch obehagskänsla… och är lite förstorat. Om du är öm är det säkert en inflammation i den… håller tummarna för att du får ordning på det där. *kraam* Du har ju fått barn ganska så nyss och då kan det bryta ut och om man har stressigt omkring sig spär det ju på hormonbråkeriet.

    Kommentar av Moniqa | april 16, 2008 | Svara


Kommentera

