Lightyliving

Live now when you are alive

Här hittade jag en sida med latinska namn på blommor

Ja, tänk så många blommor och växter som finns i min trädgård och jag kan nästan vad de heter alla på vanlig svenska men latin?? Har en arbetskamrat som nästan bara kan de latinska namnen och när jag pratar om nån blomma så fattar hon inte vad det är. *S* Och jag försöker förklara hur den ser ut osv. Jag brukar säga hon är en snobb men det är hon visst inte. *skratt*

http://www.shenet.se/vaxter/start.html

http://linnaeus.nrm.se/flora/welcome.html

april 14, 2008 - Posted by | Blommor, energy, garden, inspiration, kurser, odla i trädgården, omvandling, planering, positiv, Skojsigt, trädgård blommor | , , , ,

2 kommentarer »

  1. Min favoritsida är Naturhistoriska’s faktabank: http://linnaeus.nrm.se/flora/welcome.html 🙂

    Kommentar av ninnibeth | april 15, 2008 | Svara

  2. Orcide’n med sin inbjudande utformning
    får var man tråna.
    Önskar de fått vara biet..humlan
    som besöker blomman.

    MVH Gladiatan

    Kommentar av anneli hallgren | juni 20, 2009 | Svara


Kommentera

