Lightyliving

Live now when you are alive

Har fasiken ont i huvudet… och fryser

Isch, det känns inte bra i mig. Är som iskall  inuti och har ont i huvudet. Har eldat i pannan men det är nästan 20 grader varmt inne så det är inte det. Nej..det är säkert den här låga ämnesomsättningen som spökar.  Fattar nu att jag haft det här nästan hela vintern och trott att den låga känslan in mig berott på det.. mörker och sånt.  Himla tur att läkaren propsade på att ta prover på mig.  *Suck* ävenom det inte är kul att få en sån diagnos. Men den gå ju att reglera med medicin. Levaxin… nån som äter det? Undrar hur lång tid det tar innan man märker nån skillnad sen?

Ska ringa vårdcentralen i morgon och höra om de fått remissen från Landstingshälsan. Så jag får komma igång med doseringen. Tänk hur kroppen är…bildar antikroppar mot sig själv!??! så då blir såna ställen som inte funkar en ”fiende”… i detta fallet min sköldkörtel.  Vilken tur det finns ett prov som visade det också. Inte bara att man har för låg funktion..utan även på den höga aktiviteten på autonoma immunförsvaret. Låter inge kul det där.  Ja ja…får ta en dag i taget… inget annat.

alltid är det något..som ska hända. Säger som märtagreta…att undra vad man gjort i sitt förra liv för att ständigt utsättas för en massa i detta livet? *S*

Nu ska jag ta och koka lite god grönsakssoppa och bjuda hemvändande Älskling på! Tyvärr har inte nässlorna kommit upp än… men det får bli lite goda rötter och olika lökar.

Ha det gott och njut av varje ögonblick… som är just nu! *kraam*

april 10, 2008 - Posted by | satansvärk, Simple life, Skönhet och Hälsa, stress, stroke trötthet värk, utmaning | , , ,

8 kommentarer »

  1. Åh det är hemskt det där, jag känner en del som haft problem med sköldkörteln, det är ganska vanligt tror jag. Du får krya på dig! 🙂

    Kommentar av bbeccy | april 10, 2008 | Svara

  2. Vår förra hund fick levaxin för sin dåliga ämnesomsättning. Hon skulle ha 7 tabletter/dag, men det ska INTE du. Det är tydligen väldigt stor skillnad mellan människors och hundars omsättning.
    Men de fungerade i alla fall fint för henne…
    Voff 🙂

    Kommentar av Tankspridd | april 10, 2008 | Svara

  3. Tack..va gulligt av dig bbeccy =) Ja det är väligt vanligt.. det är bara det att när immunsystemet börjar späka kan det bli svårare att komma tillrätta med. Men vi får hoppas på det allra bästa!!

    Tankspridd: Ja…är glad attjag inte är vovve…då hadejag fått en spruta för länge sen och varit i hundhimlen *S* Tack för dina ord =)

    Kommentar av moniqas | april 10, 2008 | Svara

  4. Men du, vad då, diagnos, dålig ämnesomsättning, för jag fryser ju jämt, från skelettet och ut! Och jag tofflar lätt omkring i 22 graders värme! Håller på att bli tokig när jag hälsar på hos väninna, hon har iskallt! 19 grader!

    Kram på dig!

    Kommentar av Märtagreta | april 10, 2008 | Svara

  5. Även om det inte är kul att få veta att man är sjuk så är det ändå skönt att få en förklaring till konstigheterna. Jag har en kompis som gått igenom precis samma sak som du – hon mår jättebra nu när hon har ställt in Levaxinet på rätt nivå. Kram på dig!

    Kommentar av pruddelutt | april 10, 2008 | Svara

  6. Hoppas verkligen att du kommer igång med din medicin snart, det är inget vidare att frysa. Idag har jag stolpat omkring i tjocka yllesockar och fleecetröja med en fleeceväst över och ändå så är händerna iskalla. Hurr hurr, vart är sommaren????????
    Kramizzzzzz

    Kommentar av curlingmormor | april 10, 2008 | Svara

  7. Men usch…det låter ju som om du har blivit förkyld. Krya på dig, vännen. Se till att få mycket sömn och se till att kurera dig. Kramis Liselott

    Kommentar av Liselott | april 10, 2008 | Svara

  8. Hoppas att det löser sig för dig så att du blir att må bättre. Skickar över en stor varm kram till dig
    (nässelsoppa är riktigt gott)

    Kommentar av wendla | april 10, 2008 | Svara


Kommentera

