Lightyliving

Live now when you are alive

Måndag igen, helg med trädfällning och meditationskurs med Vita Fjädern

Ja så var det måndag igen och jag har jobbat förmiddagen. Lyckade somna vid 23-tiden igår och gick upp samtidigt med Älsklingen vid halv 6. Jag vill ha god tid på mig när jag ska med bussen kvart i sju och hinna äta i lugn och ro och så tvättade jag håret. För det fanns varmvatten på morgonen! Jippi!

Ihelgen fällde Älsklingen den stora sälgen som stod på grannens sida om staketet men allt skräp ramlade ner på vår tomt och denskuggade allt för mycket. De växer ju så snabbt och blir hiskligt spretiga och höga.  De där säta videkissrna är bara söta först sen blir de stora ulliga grå korvar som täcker vår gräsmatta och rabatter på baksidan av huset. Inte kul Men nu så ska det bli annat! =) Minyngste son var med och bar kvistar och grenar och jag krattade ihop småskräp. Veden skulle grannen ha. *S*

Älsklingen gjorde i ordning hamburgersmeten och hans äldste son formade till dom och så var grillandet i full gång ute. preimär för i år!! och så goda de blev. Smakar underbart när de är nygrillade =)

På kvällen skjutsade jag yngste sonen till en fest där några av hans kompisar skulle spela. Närmare bestämt på United MC:s klubbstuga ute vid Timsälven. Det kryllad av ungdomar där och de hade haft en supertrevlig kväll fick jag höra senpå söndagen =) Roligt att allt gick bra när det samlats så många. Men vakterna var visst välbyggda och respektingivande. *skratt*

På söndagen var jag en snabbis och kollade på Vita Fjäderns Minimässa om att Må bra. Anmälde mig till en meditaionskurs i maj där vi ska meditera på kraftgivande ställen i naturen. Ska bli spännade att få reda på var de är nånstans. Kan nästa gissa något men får hålla mig tills jag vet. =)  De hade tarotläggningar, massage, healing och skönhetsvård. Jag köpte ett fint änglakort i starkt glittrande blått där det står

”Kör inte fortare än att Änglarna hinner med”

Satte upp det på vårt kylskåp för att vi dagligen ska tänka på det. Att inte ha så bråttom och slita ut våra skyddsänglar =)

Äldste sonen gjorde Högskoleprovet i Örebro och han tror det gått skapligt. Var väl matten som var lite klurig. Och det kan jag förstå…kolla bara på deras hemsida med uppgifterna så…*hmm* men tur att nån kan för de har man antagligen väldig nytta av.

Vi skjutsade Älslingens killar till Laxå där de tog tåget vidare hem. Var ganska gråkallt på söndagen och det var skönt att sätta sig i värmen i bilen på hemvägen. Men väl hemma tog vi en riktig långpromenad och fick upp blodcirkulationen efter bil¨åkandet. Skönt! Sen åt vi varsin hamburgare som fanns kvar sedan lördagen..och det var inte fel. Kvällen blev lugn i soffans tecken.

Imorse när jag gjorde mig i ordning i sovrummet så hörde jag rödhaken i stora björken utanför! Jisses, han sjöng som tusan och det kändes superhärligt för det verkar som han vet nåt som vi inte vet. Kanske en värmebölja på väg trots allt?? *hihi* Hoppas det. Han verkade väldigt optimistisk i alla fall! =)))

Grannen har fått tillökning och begåvats med en dotter… de kom hem nu p åeftermiddagen. Blir en stor omställning från att bara ha haft en katta. Ska hälsa på dom men väntar väl nån dag och bäst att ringa först och inte klampa på. Så mysigt det ska bli att se en barnvagn här bredvid. var ju över 21 år sen jag hade en sista gången. *S*  Och en härlig tid att få barn. Jag fick två i maj och en i augusti. Det var bekvämt med sommaren framför sig.  Vintern när augustigrabben föddes var en riktig vargavinter och sommaren som var före inte alls kul Sommaren efter var väl ganska normal .  Nån som minns vintern 84 – 85? Det var minus 20 grader här i flera veckor och samtidigt hade de små kikhosta. Usch ..inte kul Han som var bara ett halvår hade det jättejobbigt och jag sov på golvet på en madrass i flera veckor bredvid deras sängar.

Men det blev folk av dom trots allt *S*

Nehepp..nu ska jag ta mig lite tid att läsa mina recensioner här på dikterna. Ser att några gett mig kommentarer. Jättekul!

Ha en fin fortsättning på måndagen!

*kraam*

 

april 7, 2008 - Posted by | Barn, children, Dikter, inspiration, Medialitet, medium, planering, positiv, Simple life, Skönhet och Hälsa, Skojsigt, tarot, terapier, våren, winter | , , , , , , , ,

2 kommentarer »

  1. Du har haft en händelserik helg ser jag. Trist bara att helgen går så fort!!!! När man fäller träd då finns det helt plötsligt hur mycket som helst att ta hand om, uj uj.
    Våra barn är födda augusti -71 och augusti -73 och jag lovar, sommaren 1971 var nog den varmaste sommaren i mannaminne *skrattar*.
    Kramizzzzz

    Kommentar av curlingmormor | april 7, 2008 | Svara

  2. Jag läste slarvigt och tyckte din man fällt den stora älgen men såg sedan att det handlade om ett träd! Kanske lugnast så med tanke på att det var på grannens sida;-)

    Våra barn är födda mars-87, jan-89 och okt-91. Vintern 87 var det kallt här. Några veckor tidigare fick kvinnor som skulle föda åka bandvagn till BB och då pratar vi om Skåne!

    Kram!

    Kommentar av znogge | april 7, 2008 | Svara


Kommentera

