Lightyliving

Live now when you are alive

Sista Torsdagen innan Sommartiden

morgonljusmindre.jpgIdag har jag jobbat förmiddag. Åkte duktigt buss till jobbet, gick sen ner till stan efter jobbet och handlade lite på Hälsokost, t ex pumpafrön och magneium-kalciumpulver.  Var inne i en affär och fixade ett presentkort till Älsklingen som fyller 45 på lördag. Då blir det lite kalas igen. =)) Skojsigt! Då är han ”bara” nio år yngre än mig ett tag. *s*

Idag har vädret varit helt fantastiskt och det känns att det är lite närmare första värmeböljan på nåt sätt. Såg att man kanske skulle få in lite mildare luft nu i slutet på veckan. Hoppa hoppas. Jag tog bussen från stan och sen hem och åt lite mat, vilade i fotöljen vid balkonen i solskenet, Sköönt.

Har tagit bort mina Påskfjädrar nu och har bara de röda kvistarna kvar i urnorna utanför trappen. Ska väl sätta  lite penséer sen när det går. Vill ju ha nåt fint där. Men lika bra att vara lite tålmodig. Har dock sett att de som förökat sig i rabatterna börjar grönska och en var det knoppbildning i.  Och mina kejsarkronor är jättestora knoppar i… och det är snö en bit ifrån. Hoppas de överlever. Tibasten blommar på sina bara kvistar med rosa blommor. Lite häftigt =)

Skönt att det nästan ´är fredag idag. Veckan har gått fort när det bara har varit 4 arbetsdagar. Men det känns bra att jag ska jobba mer regelbundet och varje dag i stället för att jobba fler timmar och vara ledig nån dag. Blir för trött för att ha glädje av ledigheten då.  Skojade med min lönerapportör och sa att hon fick förbjuda mig att jobba annorlunda om jag nu kom på den idén igen. *s’* Och det skulle hon sa hon. Men lätt att när man känner sig piggare att genast börja planera för en massa som jag egentligen inte fixar. nej..nu ska jag ta vara på piggheten på bättre sätt när den kommer.

Har sovit i två nätter nu ordentligt. Vilken skillnad det blir!!  Hoppas det håller i sig. Förr hann jag knappt lägga ner huvudet på kudden förräns jag somnade. Vet att Älsklingen nästa trodde jag dog i början för jag liksom bara ”la av” så där snabbt. *fniss* men det är annat nu för tiden. Nu orkar jag knappt lägga på…eller vad jag ska säga. och då fattar ni nog inget av vad jag menar..*skratt*

Grunnar lite när jag ska ta mig ork att ”sanera” fönstren efter vintern. Lite skuggdimma på dom. men men..det blir väl tid för det. och när solen skiner på dom så är det ju pest att putsa… torkar ju för fort.

Får bli en mulen dag.

Jahapp… nu ska jag kolla lite här sen ska jag ta och fixa fikat tills Älsklingen dyker upp från sitt jobb.

Ha en härlig torsdag och miljoner tack för alla era uppmuntrande kommentarer. Ni är GULD värda…bara så ni vet =))

*kram påer***

mars 27, 2008 - Posted by | alternativ, birthday, Blommor, breathing, energy, Familj, garden, inspiration, love, Lust, planering, positiv, sex, Skönhet och Hälsa, Stroke, trötthet, utmaning, våren | , , , , , , , , ,

5 kommentarer »

  1. Åh blommor! Jag vill också. Men här är det full vinter, igen.
    Skönt att du får sova och vad härligt att ditt nya schema passar dej.
    Ha en ljuvlig torsdag.
    Kram

    Kommentar av Chitza | mars 27, 2008 | Svara

  2. Åh blommor! Jag vill också. Men här är det full vinter, igen.
    Skönt att du får sova och vad härligt att ditt nya schema passar dej.
    Ha en fortsatt ljuvlig torsdag.
    Kram från Chitza som glömde ett n i sin mejl när hon kommenterade förra gången 😉

    Kommentar av Chitza | mars 27, 2008 | Svara

  3. **skrattar* jahaa..därför jag fick moderera dig först. ‘fniss* ja..det där n-et gör faktiskt skillnad måste jag ju säga… *hahaha*

    Kommentar av moniqas | mars 27, 2008 | Svara

  4. Bara 9 år!! 🙂 Min A är 14 år yngre än mig!
    Men det märks inte alls för jag är så ung eller är han gammal 🙂
    Kram

    Kommentar av Syster Yster | mars 27, 2008 | Svara

  5. Låter myusigt när du pratar om blommor och vårluft. Här har det blåst idag, fast inte lika mycket som igår. Ingen sol och fortfarande snö, hm hm.
    Kramizzzzz

    Kommentar av curlingmormor | mars 27, 2008 | Svara


Kommentera

