Lightyliving

Live now when you are alive

Apropå Vårdagjämningen och Poesins dag

haveaniceday.gifden 21 mars är det Vårdagjämning och det vädret som är då fortsätter en ganska lång tid.
Sen är det Poesins Dag så passa på att skriva lite dikter om den dagen. Kanske göra det till en vana varje år att skriva en dikt just den dagen. Eller kanske läsa en dikt?

Det är i alla fall en härlig dag att fira tycker jag.. när dag och natt är lika långa… och sen ljuset tar över och blir längre än mörkret! =)))  Äntligen!

mars 20, 2008 - Posted by | energy, inspiration, positiv, Simple life, våren | , , ,

12 kommentarer »

  1. Det går på rätt håll med andra ord!
    Kram och ha en bra Skärtorsdag!

    Kommentar av znogge | mars 20, 2008 | Svara

  2. Det är så skönt när det börjar bli ljusare. Man blir så enormt mycket piggare.
    Kramar till dig och ha en jättefin dag

    Kommentar av wendla | mars 20, 2008 | Svara

  3. Ja och snart är det sommartid!
    Jag ser fram mot vackert väder i morgon!
    Kram

    Kommentar av Rut | mars 20, 2008 | Svara

  4. I min almanacka är det vårdagjämning idag. Och det var ju tur det, för imorgon väntas det snöstorm i mina trakter. Glad Påsk och kram från mej

    Kommentar av finatina | mars 20, 2008 | Svara

  5. Att det var vårdagjämning har koll på, men poesins dag hade jag ingen aning om. Skoj att det också fått en egen dag!!!! =)
    Önskar dig en underbar Påskhelg!
    Kramar

    Kommentar av Malin | mars 20, 2008 | Svara

  6. Ja, det var lite av den tanke jag hade också. Men jag undrar om det inte också är en överlevnadsgrej också som lixom skyddar.

    Har länkat till dig också nu.
    Glad påsk

    Kommentar av Spero | mars 20, 2008 | Svara

  7. Det är så härligt att vi är på väg åt rätt håll.
    Hoppas nu att du får en trevlig påsk, ät, drick o må bra!!!!!
    Kramizzzzzz o glad påsk!!

    Kommentar av curlingmormor | mars 20, 2008 | Svara

  8. Jag skulle kunna tänka mig att flytta fram nyåret till vårdagjämningen istället. Det är nu allting sätter fart igen. Första lammet kom i morse, så nog det är vår, ha en skön helg, kram

    Kommentar av dagdrivaren | mars 21, 2008 | Svara

  9. Tittar in och önskar Glad Påsk! Kramar

    Kommentar av geddfish | mars 21, 2008 | Svara

  10. Oh shite – jag missade totalt det där med Poesins Dag! Typiskt.

    Hoppas att du har haft en bra påsk! Kramisar Liselott

    Kommentar av Liselott | mars 23, 2008 | Svara

  11. Hej!

    Här kommer en hälsning från mej:
    Glad påsk!

    RackarTuss!

    Kommentar av Tussen | mars 23, 2008 | Svara

  12. Hälsning från mig idag Annandagen, som snart är till ända! Kram!

    Kommentar av geddfish | mars 24, 2008 | Svara


Kommentera

