Lightyliving

Live now when you are alive

Tisdag med bussåkning och hempromenad

I morse vaknade jag lite sent…tjugoi sju och bussen går 5 över sju så det blev en fart på mig. Tänkte först ta bilen men nej..den var isig och jag ska åka buss och solen sken så jag kände att det blir skönt med en promenad hem sen vid lunchtid. Sagt och gjort!

Blåste lite kallt i nacken men tog luvan på huvet när det var som värst.

Har masserat ett par stycken och fått en body harmony-behandling själv. Min högra sida börjar vakna till liv nu *S* Kändes som det bubblade i högerbenet på baksidan. Häftigt det där med Body Harmony. Kan verkligen rekommendera er att få en sån och låta kroppen berätta för dig hur den behöver ändra sig o s v. Och det händer inte mer än man klarar av.. för kroppen minns allt och är klok =)

Tre av mina arbetskamrater går på Orientalisk dans och de visade lite på fikat på förmiddagen. Verkar jättekul och ska nog anmäla mig till nästa omgång. När jag var hos ett medium på 80-talet sa hon att jag varit danserska i ett harem i ett liv. *hihi*  och när jag var barn älskade jag att dansa hulahula och rulla med magen…de vuxna tyckte jag var sanslös…kanske har ett samband? =) Ska i allafall testa…yogan kanske gör att jag kan släppa loss eventuell stelhet? =)

När jag gick hem var det snö på skuggsidorna av hus och träd och på solsidan krokus och halvuppkomna påskliljor. Himla skillnad. Tänk om det kunde få bli så där omkring 13 – 15 grader några veckor och solsken. Va härligt!

Nu ska jag käka och vila. Jättetack för alla era härliga kommentarer ni lämnar hos mig. Ska återgälda dom imorgon när jag är ledig på förmiddagen. Eftermiddagarna är jag för trött och behöver vila och göra annat.

Ha det gott och var rädda om er!!  ***kraaam****  =))))

Magdanssen på filmen är visst version 2 *hahahaha***

mars 18, 2008 - Posted by | 1 yoga, akupressur, alternativ, energy, inspiration, medium, positiv, Simple life, Skönhet och Hälsa, Skojsigt, stress, Stroke, trötthet, utmaning, våren | , , , , , , , , ,

3 kommentarer »

  1. Låter häftigt med den dansen! Klart du ska prova!
    Här är det också snö i skuggan medan forsythian blommar i solen. Lite konstig blandning…
    Kram!

    Kommentar av znogge | mars 18, 2008 | Svara

  2. Jag blev inbjuden till ett harem en gång i tiden, jag avböjde dock. :0)
    Roligt med dans.
    Kramar

    Kommentar av wendla | mars 18, 2008 | Svara

  3. Allting låter så himla härligt. Yoga, massage, dans… Skulle också vilja göra något sådan. Finna ett andetag någonstans. Att läsa din blogg sprider värme inombords. Du är spridande glädjesjäl min vän. Tack! Kramar

    Kommentar av Malin | mars 18, 2008 | Svara


Kommentera

