Lightyliving

Live now when you are alive

Fredag med nyanländ koltrast

orkidehotvaxlights.jpgGissa om jag kände mig glatt överraskad när jag såg den svarta koltrasten med sin knallgula näbb skutta omkring på gräsmattan och slänga med löv och annat för att hitta något ätbart. =) Jippi! Ännu ett vårtecken känns det som =)

Har sovit gott in att och känner mig helt mosig i hela kroppen med en svag värk i alla muskler. Har antagligen sovit väldigt tungt för då brukar det kännas som jag har början till träningsvärk överallt. Musklerna känns som de har en sorts geléig vätska som är på gränsen till frätande. Men det går väl över när jag kommer igång och rör mig?

Gårkvällen var hockeykväll här och Älsklingens Frölunda åkte på däng. Inte skoj men de vann ju förra matchen har jag för mig. Tur vi inte åkte tillLöfbergs Arena i Karlstad för att se det!

Idag är ännu en ledig dag och jag har inget speciellt inbokat. Men detär ju det som är meningen med sjukskrivningen.. attjag ska försöka hämta tillbaka krafterna som dragit sin kos. Är på rätt väg känns det som och efter Påsk ska det nog gå bra att börja halvtid igen. Få en mer strikt struktur på arbetstiderna och bara jobba förmiddagar.

Har läst på lite om Socialstyrelsens rekommendationer efter stroke och då förstår jag att jag nog trots allt lagt i för höga växlar. Svårt att hitta den där gyllene medelvägen för att det ska funka för jag har aldrig varit någon egentlig ”medelväg” förut *S*. BAra fullt ös och hela tiden med.. överallt. Men nu är det slut på det och det tar sin tid att lära sig. Och sen när jag tappat lite av min insikt om hur jag mår..gör det ju inte lättare. Det har ju gått två år nu drygt sen jag fick stroke och de första fyra månaderna är ju de då det mesta går tillbaka som går tillbaka. det andra är mera marginellt, och det som är bestående efter ett år får man nog dras med har jag förstått nu.

Men jag har tur att jag kan skriva, läsa, prata, tänka… även om jag då är så lättstressad att hjärna tiltar och blir blank. Får jag göra det i min egen takt så funkar det riktigt bra. Ett tag men behöver många avbrott. Så det är tur jag har ett jobb där jag kan styra upp verksamheten själv. =)

Ska göra en helrenovering av mig idag. Skrubba och smörja in mig från topp till tå. Inpackning av håret och fötterna. Mmm..hur låter det? Måla lite naglar när det filats och snyggats till. =)

Önskar er en fin dag och många goa stunder!

*kraam*

mars 14, 2008 - Posted by | 1 yoga, dreams, energy, frisyr, inspiration, landstingshälsan, planering, Simple life, Skönhet och Hälsa, trötthet, utmaning, våren | , , , , , , , , ,

8 kommentarer »

  1. Tck för ditt besök inne på min blogg.
    Visst är det skönt med alla vårtecken, man blir så himla glad…..

    Kommentar av Christina | mars 14, 2008 | Svara

  2. Tack för din hälsning. En fin bild. Ha det så bra idag! 🙂

    Kommentar av madonnan | mars 14, 2008 | Svara

  3. Det låter helt underbart att ta hand om sig själv 🙂 Man skulle göra det lite oftare. Hoppas din värk går över. Massor med kramar

    Kommentar av Chitza | mars 14, 2008 | Svara

  4. Äntligen vårtecken! Som jag har längtat efter det! Längtar efter en varm och härlig vår. Mycket sol och lite värme så att man slipper frysa av det ruggiga vädret.

    Ont i kroppen är jag tyvärr väldigt bekant med och lider med dig. Inte roligt. Du får försöka ta det lite lugnt, kanske ett varmt och välgörande bad?

    Goa kramar Liselott

    Kommentar av Liselott | mars 14, 2008 | Svara

  5. Hoppas att du får en mysig dag.
    Skönt att pyssla om sig själv, jag ska också göra en helrenovering under kvällen. :0)
    Har du läst boken, Att leva med smärta? Den är ganska så bra tycker jag.
    Kramar Wendla

    Kommentar av wendla | mars 14, 2008 | Svara

  6. Du tänker alltså bli en ny kvinna med andra ord!
    Kram och ha en bra helg!

    Kommentar av znogge | mars 14, 2008 | Svara

  7. Underbart när man får lite tid över till sig själv och slipper alla måsten. Önskar dig en härlig helg.

    Kommentar av finatina | mars 14, 2008 | Svara

  8. Måste vara svårt att hitta sig själv igen efter en stroke, då allt förändras. Du får lita på dina inre signaler, hitta dem igen. Kram på dig!

    Kommentar av Märtagreta | mars 15, 2008 | Svara


Kommentera

