Lightyliving

Live now when you are alive

Onsdag, bilservice, försäkringsagent, yoga

mat1.jpg

Bilden ovan är gjord av matgrejor =)

Ja så har min dag hittills sett ut…yogan ska jag iväg till i eftermiddag. =)

I morse klockan 7 så var jag på verkstan med min nya bil och fick service gjord som inte var gjord när jag köpte den. Kändes faktiskt skillnad på stingen i motorn på hemvägen =) den förre ägarenhade visst inte gjort 3000-milaservicen ens..och nu hade den gått 5000 så det var sannerligen på tiden. En liten miss av försäljaren där. *hmm* men som tur var lyste en lampa om att det skulle göras när jag tog bilen hem på jungruresan och jag vände om och fick det bekräftat. Tur jag var uppmärksam.

Försäkringsagenten var här och vi räknade ut villaförsäkringen som blev drygt 40 % billigare än den jag fick genom Vesta som dessutom fick vi se hade byggt om vårt hus till ett enplans med källare och biutrymme på 65 kvm??? Hajja?  Jag är ju med i Kommunal nu så nu har både jag och Älsklingen själva hemförsökringen gratis genom facket och det blev ju himla mycket billigare det hela. Men bilförsäkringen kunde de inte konkurrera med, Där var Folksam flera tusen dyrare. Men de måste väl ta pengarna nånstans ifrån?

Ja så var det med det. Idag är det näst sista gången med yogakursen för mig. Sen ska jag ta ett break med kurs tills efter sommaren och inte ha några extra aktiviteter utan njuta av våren utan stress. För visst blir det det att passa en tid varje onsdag…. går inte att komma ifrån och det blir sen innan jag kommer hem.

Min grupp jag leder på jobbet håller på fram i april och den är ju inte betungande för den är ju på dagtid. Får se om jag kommer att ha flera grupper i framtiden. Kanske? =)

Nu ska jag käka och vila lite innan jag ger mig iväg till jobbet. Tar bilen eftersom jag ska dra med yogamatta och annat smått och gott. =) men sen blir det buss som gäller de andra dagarna.

Ser fram mot helgens tur till Göteborg. Har inte varit där på så länge och det ska bli mysigt att se den gamla fina goa staden. =) Där har säkert vårblommorna kommit lite längre än här. Eller?

Jag har lagt en länk under min länkrad Karlskoga på LottasMittskafferi som har öppnat här i stan och säljer de goda delikatessostarna som tillverkas på http://www.ostbiten.se/ i Granhammar utanför Fjugesta som ligger några mil väster om Örebro. Jätterhärligt! Ska ge mig iväg och köpa med lite goda ost och ta med till Göteborg. Blir säkert uppskattat! =)

Nehepp..dags för mat… ska ta restererande kycklingklubbor och smaska i mig. Ha det gott och var rädda om er!!

*kraam**

mars 12, 2008 - Posted by | 1 yoga, energy, inspiration, planering, Skojsigt | , , , , ,

2 kommentarer »

  1. Visst finns det annat att göra när våren kommer 🙂 Hoppas dagen har löpt väl, kram

    Kommentar av dagdrivaren | mars 12, 2008 | Svara

  2. Ja du, det är en djungel med alla försäkringsbolag, det gäller att ringa runt och höra sig för!!!!

    Kramizzzzz

    Kommentar av curlingmormor | mars 12, 2008 | Svara


Kommentera

