Lightyliving

Live now when you are alive

Tisdag… jobba..vila…tjacka lite godis…? *hehe*

hugrose.gif

Ja, idag har jag kunnat vila ordentligt efter jobbet. Masserade tre stycken idag och det gick bra. =) Men det är nog max vad jag kan för att hålla mig så jag inte får för ont i händer och armar.

Har sovit en stund på soffan till tonerna av Lars Roos. Hans härliga album med en massa olika moderna melodier i en salig blandning. Vet inte att jag drömde något heller?

Ska ta mig till pannrummet och elda lite för det har vi inte gjort än idag och det börjar kännas lite väl svalt här inne. Helt hemskt med kyla tycker jag ..  både för kropp och själ. Nej. varmt och gott ska det vara ! =)

Är godissugen och jag tog några tabletter ur asken som följde med  NA:s söndagsbilaga. Extras nya pastiller som är BRA för tänderna säger de på reklamen.  *S* men det är väl säkert nåt annat ”rävgift” i som man inte mår väl av förstår jag. Xylitol är väl laxerande tror jag, har för mig dr House brukar prata om det med de där Nicotintuggummina när folk söker på hans klinik. Ja, det spelar nog ingen roll för mig…det brukar funka bra ändå.

Idag köpte jag busskort, ett sånt där pendlarpluskort som jag kan åka på hur mycket som helst för 300 kronor i 31 dagar. För jag har bestämt mig för att jag ska vara lite miljövänlig och spara på energin och sen blir det att jag får gå lite extra som jag inte skulle gjort annars.

Visserligen tar jag mina promenader men det gör inget att ta några steg till. Och sen upplevde jag det lite mysigt att skumpa med bussen och kolla på folk. =) Håller på att bli en ”pensionit” tror jag..*s* eller också är det för att det känns avstressande att inte själv behöva ha koll utan bara följa med? Det enda jag behöver tänka på är att komma i tid till bussen och gå av vid rätt hållplats =)

Ska sen kolla vad vi har i frysen för något vi kan laga till… är lite sugen på kycklingklubba. mmh,..det får det bli…i ugnen och sen sallad och grov bulgur till och sås på creme fraiche.

Hoppas ni får en fortsatt fin tisdag! Läser mera här i morgon för idag orkar jag  inte. ”f´låt`*

*kraaam**

mars 11, 2008 - Posted by | 1 yoga, alternativ, dreams, energy, massage, planering, positiv, satansvärk, Simple life, Skönhet och Hälsa, stress, Stroke, trötthet, vibration | , , , , , , , , ,

5 kommentarer »

  1. Godkväll i stugan! Här kommer kvällskramen från mig och Mia!

    Kommentar av geddfish | mars 11, 2008 | Svara

  2. Mmmm vad gott med kycklingklubba, det är år sen vi åt det. Tänk att vissa maträtter glömmer man bara bort!!!!!
    Natti natti o suss gott!!
    Kramizzz

    Kommentar av curlingmormor | mars 11, 2008 | Svara

  3. jag får väl skicka min fru till dig på behandling! Hon vill besöka den engelska massören igen!

    Kommentar av pantheraleo | mars 12, 2008 | Svara

  4. Det är ganska skönt att åka buss, man slipper leta parkeringar och känna sig så där stressad som (iaf jag) man kan göra under morgon och eftermiddagsrusningen. Hoppas du får en fin onsdag och kycklingklubbor det är smarrigt.
    Kram

    Kommentar av Chitza | mars 12, 2008 | Svara

  5. Kyckling är alltid gott! Sedan föredrarr jag filé men det är bara en detalj!
    Kram!

    Kommentar av znogge | mars 12, 2008 | Svara


Kommentera

