Lightyliving

Live now when you are alive

Lunch, viktklubbe.se, vila

catsoffa.gif

Så har jag varit iväg till min arbetspsykolog och vi pratade omkring 50 minuter om lite hit och dit. jag tycker mig ha kommit ett steg upp nu på den 10-gradiga skalan så jag hamnat på en skör 6:a. Men dock uppåt =) Fick beröm för mitt hår också =)

Var innepå H&M på hemvägen och köpte ettpar brallor.. i en mellanbrun färg och ett stretchskärp till isamma färg. Alltså örde till brallorna. De var lite vidare modell men satt snyggt! Tänk att storlek 38 snart är för stort känns det som =) Men är i gränslandet där mellan 36 och 38.

Har ställt mig på ”Nollan” på Viktklubb.se för att hålla vikten nu ett tag och se hur det går. Får äta jättemycket  mer än förut när jag skulle gå ner.  Och då tyckte jag ju redan att jag fick äta mycket. Detär nämligen det svåraste tycker jag, att äta rätt och ordentligt vid rätt tillfällen. Glömmer att äta ibland..och sen blir jag jättehungrig när jag egentligen skulle ha ätit nästa mål. Det här tror jag blir bättre ordning på också när jag börjar jobba samma tid varje dag. Ja kära nån, är allt en riktig virrpanna. *S*

Glömma att äta… men tror inte jag är ensam om fenomenet. När man sysslar med nåt som fångar och sen får man se att…men jisses!?!? klockan är såååå mycket!! och så har man glömt att stoppa i sig maten. Tur jag inte har en massa i skåpen som kan locka då. .. alltså smaskensgrejor typ Snickers..*hehe*

Idag är det yogatime igen och nu är det bara 3 ggr kvar på min kurs i Classic Yoga II. Sen blir det sommaruppehåll. Får se till att hålla min disciplin och göra lite varje dag ändå.  Min grupp på jobbet har jag fram till andra veckan aprillo. =)

Nehepp…mot soffan och  klämma  lite på akupunkturpunkter på öronen och sen vila hjärnan en stund innan jag ger mig till jobbet.
Ha en skön dag!

***kraaaam****

mars 5, 2008 - Posted by | 1 yoga, energy, inspiration, planering, positiv, Simple life, Skönhet och Hälsa, stress, Stroke, trötthet, utmaning | , , , , , , , ,

3 kommentarer »

  1. Tack för rar kommentar inne hos mig 🙂
    Glömmer ofta bort att äta och då helst när jag är inne i något. Kan känna hunger men ivern att bli färdig med det jag för tillfället håller på med tar över och jag glömmer helt bort att jag är hungrig.
    Ha en underbar dag vännen
    Kram

    Kommentar av Chitza | mars 5, 2008 | Svara

  2. GooodDag Moniqas,

    Apropå mat så har jag kåserat lite om det under de två senaste dagarna på
    http://josefboberg.wordpress.com/2008/03/04/framtiden-baktiden-nuet

    Ha det… 🙂 /önskar mat-vännen Josef

    PS. Apropå stroke – så skulle kanske Donat Mg kunna vara ett gott kosttillskott för reparationen av Din biologiska hjärnDator ? Mer om det på http://www.donatmg.net/en och på min hemsida (= klick på mitt namn) under rubrikerna B1 – B27:3. DS.

    Kommentar av Josef Boberg | mars 5, 2008 | Svara

  3. Härligt med ett par nya byxor och vilken lycka med storleken, grattis säger jag!!!!
    Det är faktiskt inte helt lätt att äta rätt *ler*!!!
    Kramizzzzz

    Kommentar av curlingmormor | mars 5, 2008 | Svara


Kommentera

