Lightyliving

Live now when you are alive

Handbroms blir nödbroms

djurbild414.jpg

Ja, det gick ganska lätt att lossa på den när min käre bror och Älsklingen lossade hjulet. Som tur var så verkar det bara som det blivit sån där beläggning som gör att det fastnar när man drar i den och den får stå, typ över natten. Så nu har jag lagt en Kalle Anka-pocket över spaken..*hehe*  för jag är där och ska dra i den så fort jag stannar. Himla svårt att lägga av med en sån där ”mantelrörelse”. Som när jag ska ta på mig bilbältet och så har jag redan gjort det men gjort något mer och inte tänkt på det.. och letar jag efter bältet där uppe snett till vänster. *fniss* Någon gång har jag haft en handväska med lång axelrem och kanske haft den överträdd runt axel och hals… så där tvärs över och då har jag glömt att sätta på mig bältet för det känts som jag haft det på. Men brukar bara ta några meter innan jag upptäckt det som tur är =)

Mina barn trodde mig när jag sa att vår bil inte kunde köras om man inte hade bälte på sig. Så de var jätteduktiga att ta på det för visst ville de komma iväg med bilen. *Skratt* Vi har pratat om det nu när de är vuxna och de tycker det är bra för de känner sig nakna om de inte tarpå bilbältet direkt nu när de sätter sig i bilen. Bra tycker jag! =)

Idag ska jag till arbetspsykologen igen och vi ska prata lite om hur det går för mig med min kognitiva sida. Känns lite jobbigt att erkänna att jag orkar mer hemma när jag gått ner i tid… och tar mig för mera att pyssla om mig själv. Detär väl den där duktiga jag som absolut ska klara så mycket jämt!  Vill ju jobba 50% och det ska väl gå bra att gå upp i tid snart. Har insett att jag inte kan ha så mycket olika arbetstider… utan ska jobba förmiddagar och sen gå hem och äta och vila, för att jag ska fungera och få en jämn rytm. Hjärnan är ju beroende av en återhämtning mitt på dagen för att jag ska kunna somna på kvällen och orka mera. Det blir bara mitt i veckan som jag har yoga som jag jobbar eftermiddag. Och då börjar jag ganska sent så jag kan ta en powernap innan jag går till jobbet. Sextimmarpass funkar alltså inte för mig efter min stroke. Inser det nu och jag jobbar med att vara tacksam för att det är bra som det är.

Igår kväll tränade vi en halvtimme på gymmet. Jag tränar mina bröstmuskler för att kunna göra ”låga plankan”  Orkar inte hålla i med högersidan utan den sjunker bara ner.

Ja just ja…min kollega som går Body Harmoni-kursen gjorde en behandling på mitt högra knä igår. Hon såg att knäskålarna drar utåt när jag går och tänk att att efteråt så pekar den högra nu framåt! *S* Jättehäftigt att känna när det liksom bubblade i höger höft och sen ner i benet ända ner i foten när spänningar släppte. Kan verkligen rekommendera att prova en Body Harmoni-behandling så får ni se hur märkligt det är när kroppen själv ställer in sig rätt genom att terapeuten bara håller på ställen. =) Ja, nu får jag ju ta en på vänster knä också förstås … och det ska bli intressant att se om jag får kramp i tårna igen på yogan  när jag ligger på magen. Så himla otrevligt när högerfotens tår bara drar ihop sig neråt-inåt och det drar långt upp i benet. *hoppas hoppas*

Morgonhimlen har en blåsrosa ton och nu får vi se om det blir någon sol. Ligger en molnbank söderut och lurar ser jag. Men kanske bara dimmoln? Har fått lite fin färg i ansiktet efter mina stunder i fotöljen vid balkongdörren =) Härligt! Känns att det är välgörande med ljuset.

Ska fräscha upp mig och tvätta håret. Det blev fint med guldbrunt och håret glänser vackert i solen. Nästan gnistrar ju. =) Jahapp…ni får ha en fin dag och vara rädda om er! Så härligt att ni finns alla bloggarna!

*kraaam**

Citat ur The Secret:

”Oavsett om du tror att du kan eller inte kan, så får du rätt”

Henry Ford (1863 – 1947) 

”Din kraft ligger i dina tankar, så var medveten. Med andra ord:

Kom ihåg att komma ihåg!

Rhonda Byrne

mars 5, 2008 - Posted by | 1 yoga, alternativ, children, energy, landstingshälsan, stress, Stroke, trötthet, våren, vibration | , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

