Lightyliving

Live now when you are alive

Apropå diktskrivning

verskonstens-abc.jpg

så tycker jag att Alf Henrikssons bok Verskonstens ABC är perfekt att slå upp i och se hur han beskriver olika versmått och namn på allt som har med dikt och vers att göra. Om ni går på någon mässa eller antikvariat så kolla efter den! Är verkligen en guldgruva i verskunskap och samtidigt kryddad med Alf Henrikssons härliga humor.  Tänk om han fanns kvar i levande livet. Då skulle jag velat ha träffat honom =)

mars 5, 2008 - Posted by | Uncategorized | , , , ,

5 kommentarer »

  1. Hej! Den boken har jag sen länge! Kram!

    Kommentar av geddfish | mars 5, 2008 | Svara

  2. Låter som något för mig! Ska hålla utkik så tack för tipset!
    Kram!

    Kommentar av znogge | mars 6, 2008 | Svara

  3. Tänk om man kunde gå tillbaka i tiden 🙂
    Har en favorit som jag skulle vilja träffa – hon lever men bor i USA – och det är Tasha Tudor. Jag älskar boken Tasha Tudors trädgård. Den boken, är också väldigt, väldigt svår att få tag i – iaf på svenska.
    Ha en underbra torsdag.
    Kram

    Kommentar av Chitza | mars 6, 2008 | Svara

  4. underbra = underbar *S*
    Chitza som slinter på tangenterna 😉

    Kommentar av Chitza | mars 6, 2008 | Svara

  5. Åh bra tips! Skall jag också kolla in! 😀

    Kram Liselott

    Kommentar av Liselott | mars 6, 2008 | Svara


Kommentera

