Lightyliving

Live now when you are alive

Ja dessa dagar som blir som de blir

Igår närjag skulle åka till jobet så hade handbromsen fastnat så det gick inte att köra iväg med bilen.  JAg försökte med allt möjligt…åka lite fram och tillbaka, ute och rörde på backhjulet men nej då..det enda som blev var djupa fåror i gårdsgruset. *skratt* Jag som trodde vi hade så dåligt med grus!?!?!?  MEN DET FINNS MASSOR UNDER OGRÄSET!!  Jaha.. sagt och gjort ..fick skynda mig iväg till busshållplatsen för att preciiis missa den bussen som går så gott som direkt.. för den andra som finns är en sån där omkringåkarbuss…som svänger in i varje kvarter dagtid. Kom 50 minuter försent till jobbet men hade som tur var fått tag i den som jag skulle ha masserat kvart i ett. Hann vara med på avd mötet i allafall..missade bara tio minuter.

I morse skulle jag också åka buss men då kom en arbetskamrat och tog upp mig. Gissa om det var toppen??!! =) Till vår förskräckelse började hennes bil låta som något skrapade i ena bakhjulet så hin stannade och kollade men så hade det släppt… antagligen samma fel som på min men inte gått så långt än? Eller så är min frekvens nu inne på att jag INTE ska åka bil?? *S*

På fikat pratade man om den orientala dansen som några går på. En tjej på jobbet har tagit dit en ledare från Örebro och det är visst otroligt roligt men svårt. För det första ska man ha stela ben men ändå svänga häftigt på höft och rumpa och skaka på axlarna och sen ta steg i vissa turer. *hehe* På beskrivningen låter kanske lite konstigt men är väldigt vackert att titta på

ORIENTALISKDANS

Hemvägen blev en riktigt sight-seeing av Karlskoga.  Men det kändes helt okej för då fick jag se ställen jag inte sett åratal. Och det har hänt en del i kvarteren runt omkring. Lite kul faktiskt. I morgon jobbar jag eftermiddag och sen måste jag ju ha bilen på kvällen eftersom jag ska på yogakursen,. Hoppas att min bror kan hjälpa mig med att lossa den där bromsen.. han har ju grejor i sitt garage.. vi har ju inte ens garage. *S*

Har suttit i solen en stund igen nu och halvslumrat lite efter käket. Så superduperskönt. Snart kommer Älsklingen hem för sen ska han till Vårdcentralen och kolla upp sina blodfetter. Mitt ”lammkött” har blivit stor och är man snart 45 så kan det vara värt att kolla upp sig. =) Tror det var hans Företagshälsovård som skickat remissen.

Idag har jag inget särskilt annat på agendan.  Skönt det.Förrän i kväll… då är det ju House!! Det vill vi inte missa. =) Såg i och för sig att en granne hängt ut tvätt…det såg himla mysigt ut. Kanske ska tvätta nåt? Men nu är det ju eftermiddag och snart ligger det i skugga där så kanske lika bra att vänta och se hur vädret blir i morgon?

Ha en skön dag!

*kram*

mars 4, 2008 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , ,

5 kommentarer »

  1. Ajaj! Inte dra handbromsen, lägg in växel i stället…Jaja. Dessa bilar..Ha en fin tisdag med mycket sol!

    Kommentar av geddfish | mars 4, 2008 | Svara

  2. mmh..tack.geddan =).har pratat med bror som rycker ut och gör en smärre justering så jag kan köra bilen i morgon till yogan och sen till verkstan på torsdag. =)

    Kommentar av moniqas | mars 4, 2008 | Svara

  3. Minns när hela vår handbroms lossnade! In intressant upplevelse, lite utöver det vanliga;-))
    Kram!

    Kommentar av znogge | mars 4, 2008 | Svara

  4. Hej vännen! Bara inne och läser lite om hur du har det! Kommer att åka till dina trakter i helgen 😉 Mer om det kommer sedan i min blogg…
    Kramar!

    Kommentar av Cloetta | mars 4, 2008 | Svara

  5. Det där med handbromsen låter inte så lustfyllt, hoppas att det inte blir någon dyr procedur, så fort man nämner ordet verkstad så brukar det ju prassla till i plånboken.
    Kramizzzzz

    Kommentar av curlingmormor | mars 4, 2008 | Svara


Kommentera

