Lightyliving

Live now when you are alive

Första måndagen i mars, en underbar dag

au101.jpg

Äntligen är den första vårmånaden här, som jag tycker i alla fall. Med en allt mer skön sol, lite kalla nätter och klara dagar som har lite smygvärme. =)

Helgen har varit en riktigt rekreationshelg både för en småkrasslig Älskling och mig. Vi har tagit hand om varandra och oss själva och sovit ut ordentligt. Lite  promenader och god mat. TV-tittning. Besök hos sonens svärföräldrar en sväng. Igår tog jag bort vinterprydnaderna i urnorna på trappen och ersatte med röda kornellkvistar som jag ska sätta fjädervippor i. Har tagit lite klumpar av påskliljelökar och satt i några också. Fick en hel säck av min bror förra våren av sånt som skulle kastas bort där han jobbar och jag lade högar börtikring i trädgården och de kommer hej vilt nu. Jättemysigt!

Idag jobbar jag eftermiddag och har två massager och avd möte. Har inte varit med på två stycken nu eftersom de varit förmiddagen av olika anledningar.

Tog fram min bok The Secret  och har börjat läsa i den igen. Ständig närvaro är svårt och den hjälper mig att komma ihåg det. Hur viktigt det är att ge akt på sina tankar. ”Vad tänker jag nu? Detär bra att undra det för ofta så faller tankarna in ¨på negativa saker som i sin tur förstärker det negativa i mitt liv.

Lagen om attraktion!! Jag är vad jag tänker och det är min verklighet. Alltså, från och med nu tar jag och tänker på mig själv som en perfekt andlig varelse som är evig. Och att jag är en fantastisk energi som hör ihop med all annan energi. Därfär är det viktigt att jag känner kärlek och uppskattar mig själv och ger ut kärlek. För det jag ger kommer tillbaka osv.

Ja, det är ju sånt som vi vet innerst inne och kämpar med. Där står också i boken att vi ska vara ”för” det vi vill ska vara och inte ”emot” det vi inte vill ska vara. För när vi tänker alla inte-tankar är det de negativa tankarna som får energi. Lätt som en plätt! Visst!?!?! *S*

Nu inser jag varför yogan är så bra för mig. Den kräver närvaro i varje ögonblick och andningen är ett superbra verktyg för det måste jag ju göra hela tiden för att fungera. Så livet är YOGA.

Apropå det så skickade min yogalärare en länk till mig om vegetarisk mat som är yogi. Där finns massor av goda recept som är bra för kropp och knopp.

http://vegetariskarecept.yogastudion.net/

mars 3, 2008 - Posted by | 1 yoga, dreams, energy, Familj, garden, inspiration, love, secret, utmaning, våren | , , , , , , , ,

2 kommentarer »

  1. Skönt att vi är framme i den första vårmånaden. I och för sig är det nästan som att vi har haft vår här hela vintern! Nästan så att jag saknar att det inte kommit någon snö! Men bara nästan;-))
    Kram!

    Kommentar av znogge | mars 3, 2008 | Svara

  2. Boken The Secret har jag hört talas om. Funderar på att skaffa den. Fin bild! Varma kramar Liselott

    Kommentar av Liselott | mars 3, 2008 | Svara


Kommentera

