Lightyliving

Live now when you are alive

Always look at the bright side of life…trala tralalalala ;.))

ganesha_21.jpgÅh va skönt det har varit att sitta i solen i balkongdörrsöppningen. Satt nästan en timme och njöt: Nu har jag käkat kycklingpytt…tog helgens kycklingfiléer och skar i småbitar, sen selleri,, purjolök, röd paprika, babyspenat. Ett par hårda grovmackor till och frasig grönsallad. Mums! Var faktiskt ute i mitt örtaland och fann citrontimjan som blivit grön och den smaksatte jag det hela med. =)

Nu ska jag ge mig iväg till jobbet i solskenet. Känns lite motigt att behöva gå in i mörkret i den där betongbunkern…men om jag ser positivt på det så blir de som jag ska massera oerhört tacksamma för att jag dyker upp =) Och det är härligt för självkänslan.

Ha en underbar dag och gå ut i solen så mycket ni har möjlighet till! 
**tusen kramar***

mars 3, 2008 - Posted by | energy, inspiration, positiv, Simple life, Skönhet och Hälsa, våren | , , , , , , ,

6 kommentarer »

  1. Just love that song! Always look at the bright side of life…Underbar text i den! Kram kram Liselott

    Kommentar av Liselott | mars 3, 2008 | Svara

  2. Din kycklingpytt får det att kurra i magen på mig. Mums vad gott! Hoppas din dag har varit toppen! Önskar det vore sol här oxå – lät så himla mysigt att sitta och sola i balkongdörrsöppningen.
    Kram

    Kommentar av Chitza | mars 3, 2008 | Svara

  3. Jag plockade persilja från vårt lilla miniträdgårdsland! Den smakade riktigt gott! Fast jag åt köttfärssås och spagetti till lunch!
    Kram!

    Kommentar av znogge | mars 3, 2008 | Svara

  4. Åh, en egen örtagård. Det vill jag ha så småningom. Skönt med lite sol. Här har det varit riktigt grått ett par dagar nu.
    Kramar till Dig

    Kommentar av wendla | mars 3, 2008 | Svara

  5. Våren traskar på med sjumilastövlarna på 🙂 och det är såå härligt. Ha en bra dag du också, kram

    Kommentar av dagdrivaren | mars 4, 2008 | Svara

  6. Mmmmm den där kycklingpytten lät inte alls helt fel!!!!
    Kramizzzz

    Kommentar av curlingmormor | mars 4, 2008 | Svara


Kommentera

