Lightyliving

Live now when you are alive

Lovande början på torsdagen

free_1925760.jpgI see the morninglight coming up slowly

as if the mountains are too high for the sun

A new day with new tags to reach

Ja,, det ser lovande ut som sagt. Månen är alldeles halv ju på himlen i söder. Alltså ska jag sätta frön om två veckor när den är i ny då? För visst var det i nymånen man sår? Ska kolla det där med bondepraktikan =)

Igår när jag kom hem efter yogan hade Älsklingen gjort en sagolikt god fylld omelett åt mig. Aaah..den satt som en fläskläpp… *haha*  eller vad man brukar säga. Han hade fyllt den med lite selleri, purjolök, svamp, babyspenadblad och tomatskivor. Sen lite ost. Mmm..nästan dreglar när jag tänker på den.

Idag ska jag besikta bilen och det ska bli spännande… hoppas det blir en kul spänning .. och inte en hisnande avvisning för vidare transport till bilverkstaden??  Neeh…. får jag sannerligen inte hoppas. Våra pengar behöver läggas på ved nu.

Idag ska jag annars se om jag kan försöka slappna av och kanske sitta i solen om den nu orkar över bergen och inga moln får tag på den. =) Sen finns det en stooor hög med stryktvätt… och tröstar mig med att den är ju ren i alla fall. Än så länge…

Och mina fönster ser lite gråa ut… nu när ljuset oförskräckt kommit tillbaka och helt ogenerat blottar alla tänkbara dammvrår och diverse annat. *hmm*

Jaja…det blir väl tid för det också…eller ja…det är ju inte tiden egentligen utan kroppen som ska orka ta itu med det… och hjärnan som ska komma på det i rätt tid på dagen.. när jag orkar något.

Nu ska jag läsa lite vad som hänt i världen och dricka kaffeslurken.

februari 28, 2008 - Posted by | 1 yoga, back pain, dreams, energy, house, inspiration, ost, recept, satansvärk, Simple life, Skojsigt, stress, Stroke, trötthet, utmaning | , ,

2 kommentarer »

  1. nu blev jag hungrig med! Älskar omelett!

    Kommentar av pantheraleo | februari 28, 2008 | Svara

  2. Godmorgon, omelett är himla gott när den är välgjord. Tvätthögarna försvinner aldrig verkar det som. Dom finns hemma hos alla, fattar inte hur det kan bli så mycket tvätt. Man tycker att man tvättar undan, men inte då…

    Nu skall jag dricka mitt te och försöka äta min macka. Det är för tidigt på morgonen, jag får knappt ned mackan…

    Kram Liselott, en mycket trött en

    Kommentar av Liselott | februari 28, 2008 | Svara


Kommentera

