Lightyliving

Live now when you are alive

Letar efter symaskinssladden

18_53306beforeimage.gifHar letat som en tok… skaffade en ny symaskin förra hösten som stått och bara väntat …och nu har jag köpt ett tyg och tänkt sy en stor borsdduk… och ja…hittar inte sladden!?!? Börjar misstänka att den blev med i elektriska sopor som vi åkte med i vintras till tippen…kanske trodde den var till den gamla maskinen som brann?? Fy fasiken..va jobbigt!  Hur ska jag nu göra då? Får väl sy för hand…det kan jag ju..men gu vilka långa sömmar?!  Blir väl en tre meter sammanlagt? Det kanske inte är långt ur syperspektiv förr i tiden.. men nu? *skratt* får väl ha den som handarbete i soffan framför TV-n?

Har gått min promenad och nu ätit en lättare lunch. Tiden för avfärd till jobbet närmar sig och ska strax ekipera mig inför yogan. Kanske fixa lite med ”tassarna” så de ser mjuka och fräscha ut? *S* inte kul nu på vintern för fötterna när de är instängda så mycket. Men har märkt att sen jag la om kosten och äter mer regelbundet och i allafall försöker näringsrikt så har fötterna också blivit mycket bättre. Det hör väl ihop kanske?

Nehepp…får gå en runda till och  kolla i skåp som jag absoult INTE tror den ligger ..vem vet var jag stoppat in den för att ”komma ihåg den”????? Inte i kylskåpet i allafall! *hehe*

*kram*

februari 27, 2008 - Posted by | 1 yoga, energy, stress, trötthet, utmaning | , , , ,

2 kommentarer »

  1. Nehej då, tror inte du slängt den. Den är nog ihopvirad och undanstoppad i närheten av maskinen, bakom några tygtrasor, det är vad jag tror. Men annars går det säkert få tag på en ny sladd. Kram på dig!

    Kommentar av Märtagreta | februari 27, 2008 | Svara

  2. VA??..men då får jag fortsätta leta bland trasorna…*S* *Kram* Kul att du kikade in =) TACk för tipset!

    Kommentar av moniqas | februari 27, 2008 | Svara


Kommentera

