Lightyliving

Live now when you are alive

Gomorron på tisdagen!

frisyrbakifran2.jpgfrisyrny.jpgVaknade tidigt idag. Redan strax efter fem. Men sov över en timme ganska sent igår kväll…vid mellan halv sju och halv åtta. Hade sömn i kroppen när jag la mig sen vid halv elva så jag somnade ganska bra… kanske vid halv tolv. Hade bestämt mig för att inte kolla på klockan, blir bara så stressad då. och särskilt när jag ska upp och jobba förmiddag

Pratade med min läkare på telefon om min värk som kommit tillbaka och svullnaden i fingrar och fötter. Jag har börjat äta arthrotec igen för två dagar sen för jag inser att det nog är bäst att inte vänta längre. Min kropp klarar sig inte utan att få medicin någon längre tid. Ibland hjälper inte bara motion och måbratankar. Men visst…ger mig ju en del stress med att envisas med att försöka göra mer än vad jag egentligen klarar av att göra. Hjärnan är dock helt trött på min envishet och har vist gett mig lite värk nu då för att stoppa mina envishet. *S* Eller?

Jag ska i allafall till läkaren nästa vecka och vi ska gå igenom om vi ska göra någon större utredning av min värk…och vad den egentligen är. Har tagit en del reumatikertester men inte gjort någon ordentlig utredning …bara att läkaren sagt att ”det nog är fibromyalgi”. Och är det det så är det ju bra att veta för det kan vara skillnad på hur man rehabiliterar olika saker.

Inser dock att jag haft ont i kroppen sen i 36-årsåldern när jag tog bort min livmoder för jag hade en malign körtelcellsförändring. Blev kanske någon kemisk förändring då när den försvann? Och det var ju en hemsk kris i sig att gå och vänta på resultaten… den veckan villj ag inte minnas… innan jag visste om det spridit sig. Och åren efter… att våga tro att ja..nu är det nog bra.

Detär nog kanske så att har man haft cancer någonstans så finns alltid rädslan där längst inne att det ska dyka upp nån annanstans? Sånt här har jag förträngt för det mesta men min behandlande läkare sen stroken påminde mig om att det är inte konstigt om det blir psykiska svackor med min sjukdomshistoria. Egentligen var det konstigt att det inte kommit tidigare? Ja..kanske…men jag var ju inne i min småbarnsperiod…ensam med tre gossar som jag gav min uppmärksamhet och jag älskade det livet. Men förstår i efterhand att det var ett bra sätt för mig att slippa ta itu med mina känslor inför hotet att kunna försvinna från livet helt och hållet.

Ja kära nån….när jag skriver om det så känns det verkligen overkligt…. har jag gått igenom allt det här….??? Jo…så är det–  sen har det hänt andra saker som satt sina spår…  men de är en helt annan historia som platsar mer i dramasektionen om relationer. Men det är nog så att eftersom jag har riklig fantasi , kan jag lägga virrspår förbi sånt jag inte vill kännas vid.

Idag ska jag jobba förmiddag och ser nu när jag tittar ut att det REGNAR!  Blir till att ta på sig huvan när jag går från parkeringen för jag har nämligen tvättat håret på morgonen =) Härligt att jag hittat en så bra frisyr som jag trivs med och faktiskt får jättemycket beröm för. Ibland undrar jag hur jag sett ut egentligen förut…för de här månaderna har jag fått så otroligt många komplimanger *S* mer än jag fått genom åren nånsin.

Jahapp… nu ska jag ta och anlägga mitt ansikte…*gapflabb* så jag ser lite piggare ut … det gör en del när man ser sig själv att den man möter i spegeln inte ser ut som en bedagad sleten dam med lessna ögon.

Ha en fin dag allesammans och ta vara på era goa stunder…de finns där emellan allt annat tok och skräp.

Dagens affirmation

”Jag är avslappnad och i balans
Jag känner mig lugn och Säker
Jag är fokuserad på en positiv sinnestämning

*kraaam***

februari 26, 2008 - Posted by | 1 yoga, back pain, children, dreams, energy, Familj, frisyr, inspiration, landstingshälsan, positiv, recept, satansvärk, Simple life, stress, Stroke | , , , , , , , ,

5 kommentarer »

  1. oj, vad du har varit med om.
    tack för ditt besök hos mig!
    önskar dig en bra dag
    🙂

    Kommentar av Witchbitch | februari 26, 2008 | Svara

  2. Hej där, vi har våra saker allihop. Det är jobbigt att gå omkring och ha ont…blir man ju inte direkt så glad av. Men man kämpar på. Och när det verkligen blir motgångar som är så fruktansvärt jobbiga och vi ser tillbaks till dom – ter dom sig nästan overkliga, precis som du själv skriver.

    Jodå, kan tänka mig att inte bara jag har undrat var skidorna tagit vägen då du är ute på stavgång. Hahahahahaha!!

    Goa kramar Liselott

    Kommentar av Liselott | februari 26, 2008 | Svara

  3. Gå omkring med värk är inte roligt alls för både kropp och knopp blir så trött. Du har ju en del i bagaget och behöver få lite medgång tycker jag!
    kramar!

    Kommentar av znogge | februari 26, 2008 | Svara

  4. Skönt om de gör en utredning på dig, det är ju som du säger ganska så stor skillnad på både medicinering och rehabilitering beroende på vad man har för slags reumatism.
    Kramizzzzz o var rädd om dig!!!!

    Kommentar av curlingmormor | februari 26, 2008 | Svara

  5. Hey … thats really amazing .. it was tough for me to pick the language a little bit .. hence i hop to see the posts in English more .. thanks

    Kommentar av hcg diet forums | februari 28, 2008 | Svara


Kommentera

