Lightyliving

Live now when you are alive

Oj sotaren kom!

b17680.jpgJAg tog mig en stavgångspromenad och vad får jag se när jag kommer hem på en grannes tak…jo…om inte sotaren…och dååå mindes jag….just ja…idag ska han ju sota vår skorsten!! Så in och ringde på hans mobil och frågade om han varit här men det hade han inte…så nu grejar han där nere i pannrummet…och gör rent från all eldning… men vi är duktiga på att elda brukar han säga. Inte tjära och sånt utan mer torr beläggning. det är ju bra =)262055913_47842db0c0.jpg

Ja så stack han då. *S* Skönt att det blev gjort då.. så vi kan elda tryggt igen. Det är dags för ny ved att införskaffa här. Älsklingen håller på och försöker få tag i vår ”gamla” leverantör..hoppas det går vägen =) Skönt att få den stora högen hemkörd…men sen är det till att såga och klyva.. så gymmet behöver inget besök på ett tag. =)

Jahapp..har käkat lite frukost också så nu ska jag sätta mig i solen en stund! *kraam*

februari 25, 2008 - Posted by | energy, Simple life, stavgång | , ,

3 kommentarer »

  1. Hej! Kul att du tittade in hos mig, välkommen åter.

    Kommentar av anita | februari 25, 2008 | Svara

  2. Stavgång är säkerligen jättenyttigt men varje gång jag ser folk med stavar har jag lust att ropa ”Vart är skidorna då? Har ni glömt dom?” *fnittrar*

    Men som sagt var, vet att det är effektivt.

    Njut av solen nu när den är framme. Kram Liselott

    Kommentar av Liselott | februari 25, 2008 | Svara

  3. Tur att du fick syn på honom i alla fall!
    Kram!

    Kommentar av znogge | februari 25, 2008 | Svara


Kommentera

