Lightyliving

Live now when you are alive

Torsdag och ledig

y1p1zwrvkuzcv8qhwgdhmsctq3blx-012tvmxntk40vm6ymemjkskhaor8mu7bln1a-x_qkopf6a3a.jpg

En av mina orkidéer

Gårkvällens yoga blev lite mera fysiskt och känner mig verkligen mörbultad idag. *S* Krigarserien är verkligen inte att leka med. Men det stärker verkligen upp känner jag. Det jag har svårt med är ”låga plankan” Högersidan bara sjunker ihop och jag hamnar på golvet. Har försökt att ha knäna i för att avlasta men hjärnan signalerar tydligen ingen kraft till högersidan i det läget. Frustrerande men det får jag acceptera i dagsläget. Kanske hittar en teknik som funkar till slut?

Somnade dock gott igår och vaknade vid 7-tiden. har tänt i pannan och läst tidningen och druckit morronkaffe. Och det är LJUST kl 7! Helt otroligt härligt! Undrar om det var nån som såg månförmörkelsen i morse? Som hade klart väder? Eller kanske först och främst orkade vakna? *hehe* ..en okristlig tid att gömma sig.

Idag kommer Älsklingen hem från bortajobbandet och nu blir det jobb närmare hemmet i nästa vecka så han slipper vara borta. Ska bli skönt att få hem honom! =)  Saknar närheten på kvällarna.

Har slängt ut mattorna på verandan så får jag väl se om jag tar itu med dom sen. Får väl ta och dammsuga lite och torka av golven.. i alla fall på nedervåningen.  Ska först käka frukost och ta mig en morgonpromenad i luften. Det behöver jag först och främst.

I helgen kommer killarna igen och på lördagen är vi bjudna till min svärdotter som fyller år IDAG! Oj.. ska genast skicka ett SMS…sände henne ett kort som hon förhoppningsvis får idag… men alltid kul att få en sån där pip i telefonen =)

Ni får ha en fin avslutning på veckan och må så gott ni kan!  *varma kramar***

februari 21, 2008 - Posted by | 1 yoga, energy, satansvärk, Skönhet och Hälsa, Skojsigt, stress, Stroke, utmaning | , ,

11 kommentarer »

  1. Jag hade tänkt att se månförmörkelsen men så blev jag så trött och så kom dimman in… Så, nej det blev sängen och en lättsam tidning att bläddra i!
    Ha en fin och ledig torsdag!
    Kramar!

    Kommentar av znogge | februari 21, 2008 | Svara

  2. Orkidéer är vackra när dom blommar. Det blir allt ljusare för var dag som går, underbart tycker jag! Snart är det sommar! 😀

    Hoppas att du får en fin dag!
    Kram Liselott

    Kommentar av Liselott | februari 21, 2008 | Svara

  3. Ja visst är de vackra! =) Mina blommar jätteofta… brukar avlösa varandra.

    Kommentar av Moniqa | februari 21, 2008 | Svara

  4. Hejsan och tack för kommentaren hos mig!

    Jag var minsann uppe och såg månförmörkelsen. Har alltid svårt att sova när det är fullmåne och imorse vaknade jag precis kl 4.00, tittade ut och såg en helt otroligt vacker stjärnhimmel, så då blev jag ju bara tvungen att gå upp och spana på månen en stund. Det var väldigt vackert!

    Ha en riktigt fin dag och lycka till med städningen!
    Kram Ingrid

    Kommentar av Ingrid | februari 21, 2008 | Svara

  5. Var vaken klockan 3 och trodde att jag skulle hålla mig vaken en timme till men så slog sömnen till och jag missade allt.
    Vacker orkidé 🙂 Jag älskar orkidéer.
    Det känns jättehärligt att vi går mot ljusare tider. Det känns som att allt går så mycket lättare då.
    Ha en underbar torsdag.
    Kramas

    Kommentar av Chitza | februari 21, 2008 | Svara

  6. min älskling kommer också hem… jippii!

    Kommentar av pantheraleo | februari 21, 2008 | Svara

  7. Yoga är något som jag provat på men bra gärna skulle vilja börja med igen. Gav själen nån slags ro som var skön. Men men… i mitt liv är steget från tanke till handling oändligt lång minsann…
    Hoppas du får en avkopplande härlig helg. Varma kramar.

    Kommentar av Malin | februari 21, 2008 | Svara

  8. Jag hade velat titta på månförmörkelsen, men jag sov då. Vilken vacker orkidé! :0)
    Hoppas att ni får en skön och mysig helg
    kramar Wendla

    Kommentar av wendla | februari 21, 2008 | Svara

  9. Här blev det ingenting spännande som hände, alldeles för molnigt, trist men sant.
    Vilken underbar orkidé, helt otroligt så många olika nyanser det finns av denna härliga blomma.
    Kramizzzzz

    Kommentar av curlingmormor | februari 21, 2008 | Svara

  10. Hej Moniqa! Jag hoppas att du inte tar illa upp att jag varit inne och snokat på din blogg såhär… Tyvärr var det svårt att slita sig. Du är så fantastisk på att se allt det vackra och positiva i livet, och du förmedlar det på ett underbart sätt genom skrift och bild!

    Jag har i flera års tid velat pröva på yoga. Av någon anledning har det fortfarande inte blivit av… :-S

    Jättevacker orkidé! Den bilden skulle passa som vykort!

    Ha det fint!
    /Nanna-panna på sockerdricka

    Kommentar av Nanna | februari 22, 2008 | Svara

  11. Jag har också en sån orkidé. Den och några till har blommat sen långt före jul
    Hoppas du får en fin helg.
    Kramar

    Kommentar av Monica | februari 23, 2008 | Svara


Kommentera

