Lightyliving

Live now when you are alive

Trött, trött, trött

toocute.jpgHar försökt vila men får knappt ner kroppen på soffan. Är så spänd och försöker verkligen andas och slappna av. Får ta och göra solhälsningen… något fysiskt och försöka bryta det här jobbiga tillståndet. Är jag manisk eller vad är det för konstigt?
Jaja.. får försöka sparka mig trött i kroppen kanske? *S* Men är ju trött egentligen.. supertrött.

Det är nog hjärna som blivit överhettad igen. Så mycket som händer omkring mig hela tiden…och jag har svårt att släppa kontrollen… så svårt..vill vara med och hjälpa överallt. Men nu känns det som jag inte skulle orka nåt om det hände något mer. Fast vet ju… (tror jag i allafall) .. att skulle det hända nåt allvarligt så är man ju bara ”där” man behövs.

Men jag måste ta itu med projektet ”Moniqa” nu. Det är ju bara jag som kan göra det. har förstått att det här är periodiska upplevelser och känslor jag får. Kommer och går som ebb och flod. Och det var ju en bra liknelse som bara flöt i land här. *ler*  jo,..för ebb… då töms det ju… och jag känner mig helt tom på energi…. och då gäller det att lära sig vänta på ”floden” som kommer… ha tillit till att den kommer… och ta vara på det som uppfyller mig. Det är nog det svåraste…att ta vara på energin. ..är ju så ivirg att göra av med den så fort den kommer.

Ikväll ska jag i allafall bädda ner mig på soffan med supergoa pläden och värma mig och titta lite på TV. Slötitta på nåt trevligt.. får kolla i tablåerna.

Ha en fin kväll och ta vara på flodens gåvor som kommer. =)

http://outdoors.webshots.com/photo/1347466176056124403LUwkxf

”*kraaam*

februari 18, 2008 - Posted by | 1 yoga, energy, stress, Stroke, trötthet | , , , ,

4 kommentarer »

  1. Ja ibland måste man vänta ut ebben, bara följa med i Livets vågor och inte spjärna emot eller påverka det hela. Förr eller senare kommer floden med all sin kraft och för en vidare framåt.
    Känner exakt som dig, är konstant trött, och detta utan att jag egentligen inte är speciellt stressad. Det är nog den mörka vintern som fångat in en. Väntar på den riktiga våren nu. tycker att den kan komma, fast det bara är februari. Behöver solens strålar och ljus.
    Sköt om dig o ha en riktigt avkopplande tv-kväll.
    varma kramar Malin

    Kommentar av Malin | februari 18, 2008 | Svara

  2. Ojoj, det låter som du verkligen ska ta det lugnt och bara tänka på dig själv ett tag! Precis som du säger är det ju bara du själv som kan göra det.
    Skickar många styrkekramar till dig!

    Kommentar av pruddelutt | februari 18, 2008 | Svara

  3. Jaa…va gulliga ni är! =) Jo..jag har ju resonerat så..även när jag var hos läkaren…att ”alla är ju trötta nu””..och då sa läkaren… – men alla ha r inte haft stroke Moniqa. Hmm..nej..det förstås…och det är klart..attjag kan ju inte vila mig till pigghet som varar… utan detär färskvara … hela tiden. Så därför behöver jag lära mig att hushålla med energin. Och det är väl det som är svårast för en person som alltid dragit lite över på fartgränserna. *kraam*

    Kommentar av Moniqa | februari 18, 2008 | Svara

  4. Ja du min vän, nu får du nog ta och varva ner lite grann och unna dig lite vila!!!!!
    Simma lugnt!!!
    Kramizzzz

    Kommentar av curlingmormor | februari 18, 2008 | Svara


Kommentera

