Lightyliving

Live now when you are alive

Onsdag och yoga

hr_gg_shiva_shakti_brain01_teaching_poster_350.jpg

Igår kväll var jag på den där provapåkursen med min yogalärare som hon kört igång här i stan. Jätteskoj att så många kom och ville prova på. det var några som aldrig yogat alls och det är extra härligt när de upptäcker hur mycket som händer i kroppen efter bara en gång… alltså känslan… och hur lugn man känner sig. Egentligen helt tokigt att man inte har yoga i skolan för de unga… tror de skulle må himla bra av det.

I eftermiddag har jag min yogagrupp och ska bli spännande att höra hur de mått veckan som gått sen sist.  =)

Ikväll ska jag på min egen kurs Classic Yoga. Får jag se vad hon hittar på för nya rörelser att lära in. Men det går mycket i varandra de olika rörelserna och bildar olika serier. Till slut ska det väl bli en lång serie av allt vi lärt oss.

Ute är det mulet här… men vet ju att solen är där nånstans.. =) Ska ta mig en promenad sen ppå stan tänkte jag. Var länge sen jag gjorde det. har ju bara gått hemikring. Kolla lite vad som hänt med E18-byggandet också =) Tanka bilen är på tiden också…  såg att den börjat lysa lampan. =) Skönt med en bensinsnål bil nu när det är så dyrt.

igår kollade jag på House och det var verkligen spektakulärt… pojken trodde han blev angripen av utomjordingar och de sprutade in nåt i hans blod.  Men det var visst en ofödds tvillings DNA som han hade på ställen i kroppen och bl a hjärnan och som gjorde att han hallucinerade. Himla läskigt i alla fall. Och så typiskt House att komma på det. *hehe* Stackaren har ju börjat halta igen. Får vi se hur det går med det.

Jag haltar i alla fall inte med benen…här sitter haltandet i hjärnlabyrinten..*S*  Men va tusan… är ju i gott sällskap… är nog inte många som är riktigt klara i knoppen egentligen?? I dagens stress är vi mer eller mindre hjärnförvirrade lite till mans och lider av Ahlzeimer light. Eller?

Jahapp…nu ska jag dra iväg en stund då. Ha en fin dag och ta vara på dagsljuset!

*kraam**

februari 13, 2008 - Posted by | 1 yoga, alternativ, energy, house, inspiration, positiv, Simple life, Skönhet och Hälsa, Skojsigt, stress, Stroke | , ,

2 kommentarer »

  1. Kanske dags att börja på yoga. Fler och fler tycks fastna för det!
    Kram!

    Kommentar av znogge | februari 13, 2008 | Svara

  2. Tittar in och återgäldar din hälsning om en härlig Alla Hjärtans Dag!
    Kramar!

    Kommentar av znogge | februari 14, 2008 | Svara


Kommentera

