Lightyliving

Live now when you are alive

Gomorron på måndagen

Helgen har varit rent vårlik och trots uteblivet solsken. Så milt!?!? Här har inte hänt så speciellt mycket. Tränade på gymmet på lördagen och långpromenix.  Älsklingens gossar har turats om att sitta vid datorn och spela sitt WoW. Och då gäller millimeterrättvisa angående tid. Annars blir det nästan jordbävning. *S* Kära nån.. men har ju läst om det där att när de spelar så är de ju med i olika gäng och kan ju inte bara sluta helt plötsligt utan måste ta  hänsyn till de andra i gänget de spelar tillsammans med. Lite svårt att förstå för oss andra kanske?

Nu för tiden är det inte telefonen som är blockerad alltså. *S* Annat var det på ”min tid”. Då satt ungdomarna i den hela tiden.

På fredagen fick vi åka och köpa en ny tvättmaskin för den vi köpte för 4 år sen bara dog efter diverse konstiga ljud och pipande. Hade en elektriker här som kollade den och han sa att det nog betalade sig att köpa en ny eftersom den inte ens gick att få ström i med on-knappen. Inte kul!!  Vi har Elon här och de brukar alltid vara bra att handla med även om kanske priserna kan ligga mella 500 – 1000 kronor högre än alla de där billighetsfirmorna som finns i Örebro. Vi bestämde oss till slut för en LG-maskin som tar sju kilo tvätt och centrifugerar 1200 varv och hade en ny sorts sätt att gå. Ingen sån där rem som drar utan ”snurret” går direkt med drivgrejen om ni förstår vad jag menar. *skratt* knappt jag gör själv men den går jättetyst.
Så nu är den på plats och jag har tvättat 5 ggr redan i den. Och det blir rent! Jo, priset var 4 999 kr. Och sen köpte jag en ny vattenkokare… en philips som är jättefin.  Den förra gick upp i ”rök” för några månader sen. Ja, det luktade asäckligt om den. Men nu när jag skriver om dessa elfel som hänt kan man ju undra om vi har nåt fel med strömmen?  För samma sak hände med min symaskin något år innan också. Men för alldel…de var gamla de grejorna förstås

Igår kväll ringde sonen från Örebro och sa att det var strömavbrott i hela Almby. Det tog nästan trekvart innan det kom tillbaka. Ska bli intressant att se vad som hänt.

Ringde min yogalärare som hade provapåyoga här i stan på söndagen för att höra om det fanns nån plats kvar men hon hade fått 27 anmälningar!! och var tvungen att avboka de som mailat nu. Men tisdag ska jag dit.  Jag tycker det är jättejättekul att så många hört av sig och vill prova på! Jag hoppas hon får kurser här nu för då kan jag fortsätta min utbildning här i stan och behöver inte åka till Kristinehamn.  Alltså när det blir fortsättningskurser. Så jag får allt vänta lite med det. Och så ska jag gå en Art of Livingkurs också som är en kurs med meditativ inriktning och filosofi och annat, Andningstekniker, mudras och annat som man bör veta. Får se när jag väljer att gå den. Kostar ju en hel del också men det är säkert väl använda pengar. =)

 http://www.artofliving.se/kurser.html

Jaha ja. Nu ska jag käka frukost och ta mig en morgonpromenad i en rodnande soluppgång. Det var ”åratals” känns det som jag såg en sån. =) Ser att det är lite frost på bilens framruta så hoppas solen kommer upp och värmer den innan jag ska dra till jobbet =)

Önskar er en skön måndag och många solglimtar på er!

*kraaam*

februari 11, 2008 - Posted by | 1 yoga, alternativ, children, energy, Familj, inspiration, planering, Simple life, Skönhet och Hälsa, Skojsigt, stress, Stroke | , , , , , ,

4 kommentarer »

  1. Vi har en sådan maskin och är mycket nöjda med den hittills. Framför allt är det väldigt praktiskt att få i så mycket tvätt på en gång. En rejäl skillnad mot vår gamla!
    Kram!

    Kommentar av znogge | februari 11, 2008 | Svara

  2. Vi behöver aldrig köpa ny tvättmaskin *fnitter* vi springer i våra trappor i stället, ner till källaren…det är en del av vår motion…Ha dä gött och kram!

    Kommentar av geddfish | februari 11, 2008 | Svara

  3. Det där med maskiner är ett otyg. Vi har under loppet av fem år lyckats byta ut kyl/frys, diskmaskin, tvättmaskin och pumpen till bergvärmen…..snacka om onödiga utgifter… Tacka vet jag den gamla goda tiden när grejorna höll i femton år, minst! Och dessutom klagas det över att sopbergen växer lavinartat ;/ konstigt!!! Och det där med datorn.. jag har tre i följd. Det innebar en kväll var, utan diskussion och då handlade det om i tid ca: 1½ timma!! Lite skillnad mot nu! Men då bröts ju telefonförbindelsen och mobilen var inte att tänka på ;-).. Ja, allt förändras sen om det är till det bättre får visa sig. Hoppas du får en bra kväll, kram

    Kommentar av dagdrivaren | februari 11, 2008 | Svara

  4. Härligt med en ny tvättmaskin. Peppar peppar så är det lugnt med vår tvättmaskin och tumlare, men man törs nästan inte tänka tanken!!!!!!
    Natti natti och vakna till en underbar tisdag!!!
    Kramizzzz

    Kommentar av curlingmormor | februari 11, 2008 | Svara


Kommentera

