Lightyliving

Live now when you are alive

Ihopbruten och trött

baby-kangaroo-so-ugly.jpg

Så härliten och ynklig känner jag mig……………. 

I dag har jag varit till min arbetspsykolog och jag insåg att mina symtom och hur jag känner mig är starka varningssignaler för att jag hållerpå att ramla ner igen i trött-träsket.  Jag har varit för optimistisk som vanligt och nu så är jag så utmattad att jag inte ens orkar med att sitta och läsa här. Då är det illa. Men skriver dessa rader för att ni ska veta varför jag inte kommer att skriva så mycket på ett tag utan försöka vila, gå ut i luften och hämta krafter. Är helt slut i själen…. och dethar kommit smygande. Troligen allt som  händer på  jobbet och runt om mig. Sånt som jag drabbas av och inte kan göra nåt åt.

hade sån tur att min läkare hade fått ett återbud också precis när jag var där…så jag fick träffa henne och hon sjukskrev mig 25 % en tid så får jag se om det är tillräckligt för att jag ska komma ifatt igen. Ja..fy tusan för det här… vill ju jobba och vara igång…men när till och med fritiden blir berg att bestiga och inte orkar ta mig för något är det bäst att lyssna till det budskapet. Vill inte ramla ner längre. Ska lyssna på det jag själv lär andra… !!!

Ja ni… det är inte lätt att inse sin begränsning…. och vara nöjd med det. Men ska nu ta itu med mig själv och försöka komma igen. Tur att jag har yogan att hänga upp mitt liv på. den är i alla fall en källa till kraft =)

Ha det gott och lyssna inåt… där finns sanningen

*kraam*

januari 30, 2008 - Posted by | 1 yoga, alternativ, energy, Familj, inspiration, positiv, Simple life, stress, Stroke, terapier

5 kommentarer »

  1. Ha det så himla bra så länge och ta hand om dig och vila. Jag kommer att kika in här mellan varven för att läsa allt det fina du delar med dig av.
    Jag skickar dig en stor varm kram/ Wendla

    Kommentar av wendla | januari 30, 2008 | Svara

  2. Tur att du insåg hur du mådde och reagerade i tid. Nu gäller det att du prioriterar rätt vilket innebär att du tar hand om dig själv och sätter dig i första rummet. Jag tittar också in lite då och då.
    Kram!

    Kommentar av znogge | januari 30, 2008 | Svara

  3. Hej!
    Ta hand om dej själv.
    Jag gör som de andra och tittar in nu och då.
    kram.

    Kommentar av Tussen | januari 30, 2008 | Svara

  4. Vad duktig du är som ”stannade upp”, nu gäller det att du tar det lugnt, gör bara det som du känner för och som känns bra för dig. Jag kikar in här ibland och ser om du har gläntat på dörren!!!!
    Styrkekramar till dig vännen!!!

    Kommentar av curlingmormor | januari 30, 2008 | Svara

  5. Ta väl hand om dig vännen.
    Det är bra att du stannar upp och tar det lugnt.
    Massor med kramar

    Kommentar av Chitza | januari 31, 2008 | Svara


Kommentera

