Lightyliving

Live now when you are alive

Sista tisdagen i januari

candle2.gifInatt har jag sovit bra. Somnade ordentligt vid 22.30 och vaknade vid 5.  Känner mig utvilad och det var ett tag sen jag gjorde kan jag ju säga. När jag sovit längre och kommit över tiden vid 6 på morgonen så blir hela dagen konstig. Som i en dvala. Men inser att min kropp och själ mår bäst av att gå upp vid 6-tiden och sova vid 22-tiden.

Igår var det ganska lugnt på jobbet och vi hade inget avd möte eftersom chefen var iväg på nåt stormöte. Antagligen om pensioner… för jag tror att man ska gå ut med erbjudanden till de som är äldre än 58. Men det får vi se. Det är så mycket rykten hit och dit nu inför alla neddragningar så jag vet inte vad man ska tro. Lika bra att vänta och se…. och än är jag ju inte 58 så… blir ju inte drabbad av det.

Idag jobbar jag förmiddag och har tre massager inbokade. Jag ska få en själv också…eller body harmony… för min höft… den tar sin tid och håller på att gå tillbaka till ursprungsläget..eller känslan innan jag blev fel i den.  För det är så det funkar…man liksom går tillbaka i de olika stadier man varit i tills man blir bra igen. Väldigt häftigt det där med Body Harmony. Min kollega har sett med egna ögon hur bl a en tjej som varit så krokig och sned blivit rak och fått så fin hållning och mår jättebra. Och folk som känner henne tror inte sina ögon. Härligt!!  gånger tusen minst! Och detär en själv som gör det under tiden man blir behandlad. Helt konstigt men sant!

Idag var det riktigt milt ute när jag hämtade tidningen. Skönt om det nu ändå inte är nån vinter så kan det lika väl vara plusgrader så jag slipper skrapa vindrutorna på bilen. *S*

Önskar er alla en fin tisdag och hoppas ni får många goa stunder och lyckas till fullo  med era projekt i ”firma livet”

****kraaam****

januari 29, 2008 - Posted by | body harmony, candle, dreams, energy, inspiration, massage, positiv, Simple life, Skönhet och Hälsa, stress, Stroke, winter

6 kommentarer »

  1. Jaa, visst är det skönt att slippa skrapa rutor! Hoppas din massagedag blir bra, kram

    Kommentar av dagdrivaren | januari 29, 2008 | Svara

  2. Låter som att ”body Harmony” vore något för mig :-)Vet du någon bra sida, som man kan läsa lite mer om det?
    Skönt att få massage.Skulle verkligen behöva en redig en :-))
    *kram och ha en bra dag*

    Kommentar av Annmysterie | januari 29, 2008 | Svara

  3. Så skönt att vakna utvilad! Det är en riktigt härlig känsla.
    Ha en fortsatt bra dag!
    Kram!

    Kommentar av znogge | januari 29, 2008 | Svara

  4. Visst är det skönt att vakna utvilad! Jag önskade att jag kunde komma i säng lite tidigare om kvällarna och därefter komma upp i tid på morgonen, pigg!

    Ha det så himla bra

    Kramar!

    Kommentar av wendla | januari 29, 2008 | Svara

  5. kraaaam

    Kommentar av nika | januari 29, 2008 | Svara

  6. Härligt att få sova och vakna och känna sig utvilad, ofta vaknar jag flera gånger varje natt, men ibland så lyckas jag med att inte vända mig om och då vaknar jag inte heller, dessa nätter är guld värda!!!
    Kramizzzz

    Kommentar av curlingmormor | januari 29, 2008 | Svara


Kommentera

