Lightyliving

Live now when you are alive

Måndag igen och Karl har namnsdag

januarivartommy.jpgIdag, sa man förr, att det var första dagen efter vinterns mörker som man kunde cykla hem utan lyse halv fem på eftermiddagen. Ett riktmärke jag tagit till mig =) Och så har min äldste son namnsdag med sitt mellannamn =)

I helgen har vi tagit våra promenader och tränat på gymet. På lördagen åt vi panerad fläskschnitzel…det var länge sen och jag fick till det väldigt bra. Jag äter inte så mycket kött nu för tiden men tog två av dom … var ju sååå gott! *S* Ungdomarna åt också  med god aptit. Ja, Älsklingen med förstås. *hehe* Hade tunna skivor med ansjovis på men det fick man ta själv. Och gröna små ärtor och brun gräddsås samt kokt potatis. Hur låter det?

På söndagen sov jag till halv 10 och var däst hela dagen. men vi var ute på promenad både på förmiddagen och eftermiddagen….. var ju så vackert väder! Tog några kort nere vid sjön och det var lite vårvarning när vi satt en liten stund vid vattnet med ansiktena mot solen. =)))))

Skjuts av Älsklingens söner till tåget efter lunch och jag hämtade min yngste son som varit hos sin sjuke kompis hela helgen. Min grabb klagade över huvudvärk och jag tror han suttit för mycket vid datorn. Verkar som han har lite känning av migrän. Inte kul! Men de hade haft det trevligt i allafall.

Idag jobbar jag eftermiddag och jag och min kollega på friskvården ska köra igenom yogaprogrammet en sista gång så vi gör lika och samtidigt får lite smidighet inför starten nästa vecka. Ska bli skönt att komma igång igen. Jag gör ju lite yoga hemma för att inte stelna till och få lite kraft inombords samtidigt. men det blir nåt annat att ha en grupp och att delta i en. Nu på onsdag startat min kurs del II fördjupning efter uppehållet över helgerna. Ska bli intressant att se vilka som fortsatt. =)

Nehepp..nu ska jag famla efter min obefintliga krage och försöka få i mig lite frukost. Vaknade sent idag också. förstår inte va dä blive mä mej?? *skratt*

Ha en fin dag allesammans och gratta era Karlar!

*kraam*

januari 28, 2008 - Posted by | 1 yoga, dreams, energy, Familj, gym, inspiration, love, pictures, planering, positiv, secret, Skönhet och Hälsa, Skojsigt, Stroke, våren

6 kommentarer »

  1. Hos oss är det fortfarande ljust halv fem så din teori stämmer perfekt! Jag tycker det är så skönt att det är ljust när jag beger mig hem från jobbet! Dagen känns lite längre i alla fall!
    Kram!

    Kommentar av znogge | januari 28, 2008 | Svara

  2. Har Karl namnsdag? Oj, då innebär det att mina ena son har namnsdag *skrattar*

    Bra att du påminner! 🙂

    Vilken härlig bild! Känns som om våren har kommit och man kan ju alltid hoppas! Sol och värme – det behövs.

    Det blir ljusare dag för dag och det känns skönt tycker jag.

    Kram L

    Kommentar av Liselott | januari 28, 2008 | Svara

  3. Det förklarar alltså varför bussarna var utsmyckade med svenska flaggan! :0)
    Vilken härlig bild. Ser riktigt rofyllt ut!
    Ha det så himla bra
    Kramar Wendla

    Kommentar av wendla | januari 28, 2008 | Svara

  4. Hej!
    ljuvlig bild! Man får liksom hopp om livet igen. 🙂
    Sov så gott i natt.

    Kommentar av Tussen | januari 28, 2008 | Svara

  5. Så där vill jag sitta nu! Behöver nog lugnet efter stormen! Kramisar på dig!

    Kommentar av filuran | januari 28, 2008 | Svara

  6. Visst är det underbart när det blir ljusare och ljusare.
    Ni verkar ha haft en mysig helg och god mat har ni ätit.
    Hoppas att din vecka fortsätter att vara bra!!!!
    Kramizzzz

    Kommentar av curlingmormor | januari 28, 2008 | Svara


Kommentera

