Lightyliving

Live now when you are alive

Onsdag och sovmorgon

natur109.jpg

 Apropå slingriga vägar……………

ja ujuj…. har sovit till 20 över 9 idag. Vaknade några gånger tidigt men somnade om och det känns toppenskönt. Gick upp, tog kaffe och morgontidning sen ut och gick med stavarna för att piggna till. Har gjort mina solhälsningar, duschat,   Ätit brunch bestående av fiskpågrönsaksbädd jag åt igår när yngste sonen var här en sväng. Slängde ihop lite smaskens med lax. Uppskattat och typiskt bra att jag hade lite till idag också. Ska jobba några timmar i eftermiddag men tar ut ledigt ett par timmar inför kvällens fest som vi anställda ska gå på. =) Har lite komptid sen innan min stroke som legat och väntat .*S*

Rackartuss: Jaså! Va kul att du också jobbat med både skönhetsvård och massage. Jag är utbildad geno Madame Chic till skönhetsexpert. =) Fick ta en slags examen med kosmetolog i Stockholm 1991. Sen harjag haft egetpå 90-talet med MC-visningar. Och hemma hade jag massage där jag erbjöd Massagekvällar…som tjejer kunde ha istället för syjunta eller annan träff. Var mycket uppskattat och de fick massage och sola och hade med sig det de ville äta och dricka, En del gjorde det innan de skulle gå ut på onsdagar minns jag =) *kram*

Liselott:

Ja..det är jobbigt både för kroppen och knoppen med massage om man inte är noga med att hålla på antal man gör. Tur att jag inte har egen firma längre och måste hålla ett visst antal för att gå med vinst. SKulle jag inte palla med. *kramis* Kul att du bloggar här nu igen =)

Dagdrivaren: Ja visst är det kul att läsa att man har samma smak som nån annan och så där. =) *kram*

Znogge:   Ja onsdagen blir mycket bättre än tisdagen för jag har sett till att få det. Och tror jag lyckats! *s* *kram*

Ikväll ska vi som sagt bli underhållna på Valsverket och det blir mexikansk afton. Månntro om det blir tacobuffé??? *hehe*

Nu ska jag fixa till mig lite och sen ge mig iväg till jobbet. Ser att jag får ”isa” av bilen som har ett lager frost på rutorna. Men det ska visst bli mildare igen. då blir det säkert ashalt.  Jaja…fram och tillbaka är vädret. Har i allafall gott inne.
ha en fin onsdag och lycka till med alla era projekt! ”en gör så gôtt en kan och duger inte dä får dä kvitte**

**kraam***

januari 23, 2008 - Posted by | back pain, dancing, energy, inspiration, massage, nordic walking, planering, positiv, Simple life, Skönhet och Hälsa, Skojsigt, stress, Stroke, trafik, utmaning | , , , , , , ,

1 kommentar »

  1. Vilken härligt behaglig start på onsdagen du fick i alla fall! Sovmorgon och delikatessfrukost! Fortsätt i samma stil så blir det en lyckad dag!
    Kram!

    Kommentar av znogge | januari 23, 2008 | Svara


Kommentera

