Lightyliving

Live now when you are alive

Tisdag och trött…trött…trött

brinnandeljus2.gifJobbat förmiddag och masserat 5 stycken idag….egentligen 2 för mycket men kände att jag ville prova hur jag skulle må… och det förstår jag nu att så många kan jag inte massera på en dag. Inte bara för att det är jobbigt för kroppen utan att jag blir helt tilt i skallen och känner mig som jag gjort högskoleprovet baklänges minst. och läst genom en spegel??? !! Så då kan ni ju förstå hur min hjärna känns. eller den känns inte..för det känns som ett stramt band i huvet med ett stort snurrigt tomrum. Huu…kom knappt hem. Så jag får allt nöja mig med att göra tre och att det är bra! Ska vila mig nu på soffan en timme och sen så elda i pannan. Var inte nerkylt när jag kom hem och det är skönt. Alltid bättre med sånt här torrt väder med någon kallgrad. och inte blötväder med dragvindare som tränger in känns det som.

Idag var det panerad fisk och filsås i matsalen…. det är min absoluta favorit där. Åt två stycken men ingen potatis…och  några slevar sån där krämig god filsås kryddad med dill….mmm..och ett berg med grönsallad och någon god bönblandning. Verkligen smaskens. =)

I kväll blir det kycklingfilé. Ska ta ett recept som innehåller färsk ingefära, tycke rdet blir så gott.

Annars ska jag inte göra så mycket ikväll. Ta det lugnt så jag orkar gå på morgondagens kvällskul på Valsverket. Ska leta efter inträdesbiljetten som jag förhoppningsvis lagt ordentligt i skåpet. *hehe*

Det är kul att läsa er olika utmaninar. En del är precis som jag en del helt olika. Härligt med mångfald!

Ha en toppenfin kväll!
**varmaste kramar***

januari 22, 2008 - Posted by | akupressur, back pain, dreams, energy, inspiration, massage, positiv, Simple life, Skönhet och Hälsa, stress, Stroke, utmaning

4 kommentarer »

  1. Har jobbat som massör och man blir rätt slut faktiskt av att massera alltför många på en dag. Det tar på kroppen.

    Skall anta utmaningen imorrn för den var rolig! Fast jag måste förstås använda dom små grå för att komma på vad jag skall skriva. Bara DET är ju en utmaning i sig för min del.

    Nu skall jag njuta av kvällen, är en aning seg. Var iväg och tränade idag. Aerobics för första gången på säkert tio år. Jösses…får nog ta och öva upp koordinationen känner jag.

    Kram kram Liselott

    Kommentar av Liselott | januari 22, 2008 | Svara

  2. När det gäller maten så har vi samma smak 🙂 … så du är massör ! okej, det kan jag förstå måsta vara jobbigt. Själv skulle jag aldrig klara det. Hoppas du har tagit igen dig lite och får en skön kväll, kram

    Kommentar av dagdrivaren | januari 22, 2008 | Svara

  3. Hej Vännen!
    Är det just massör du är?
    Själv har jag ju – för vid det här laget, många år sedan -drivit ett skönhetscenter och hudterapefter kan även massera.
    Sitter här och tar en bloggvända.
    Gnatt gnatt.

    Kommentar av Tussen | januari 22, 2008 | Svara

  4. Hoppas kvällen blev riktigt avkopplande och att du får en lugnare onsdag!
    Kram!

    Kommentar av znogge | januari 23, 2008 | Svara


Kommentera

