Lightyliving

Live now when you are alive

Sju sanningar om mig ”utmaning”

Har fått denna utmaning av

http://annmysterie.wordpress.com/

och ska skriva sju sanningar om mig

sedan utmana sju andra och länka till dom samt till den som skickade utmaningen

Får väl se om någon finns kvar som inte fått denna förut *S*

1.  Jag gillar åskväder för det är så mäktigt

2.   Jag är precis som AnnMysterie lite för godtrogen och tror gott om folk men har väl lärt mig att  känna igen vissa signaler som jag inte ska ignorera.

3.     Är morgonmänniska och tycker den bästa tiden är de där timmarna mellan 6 och 9. Innan världen liksom fått full fart. Fast jag tycker om tiden mellan 18 och 21 också. =)

4.  Jag har lärt mig uppskatta katter för att de är som de är. Troligen för jag själv vuxit inombords ett steg och inte måste ha kontroll på allt? Annars är hundar mina favoritdjur, alltså tama. Vilda djur är örnen och vargen favvisar

5.   När jag kör bil vill jag gärna sjunga med i musiken, men har fått begränsa mig till när jag kör själv för passagerarna gillar orginallåten bättre än min skönsång. *S*

6    Jag gillar att ta kort och försöka fånga ögonblick på bild som gör bilden talande.

7    Jag älskar att glädjas över att jag kan få en dag till som jag känner att jag orkar med mitt liv. Som är och har varit fantastiskt. Trots en del omkullåkningar på livets cykelbana.

Utmanar

Rackartuss

geddfish

januari 21, 2008 - Posted by | utmaning |

3 kommentarer »

  1. Jag tycker också åskväder är mäktiga och faktiskt riktigt vackra! Men jag vill vara i trygghet inomhus… En sommar hyrde vi ett hus på Själland. Huset låg precis vid havet och hade stora panoramafönster. Varje kväll åskade det. Imponerande krafter men samtidigt skrämmande!

    Kommentar av znogge | januari 21, 2008 | Svara

  2. Jag tackar för utmaningen, men låter den anstå lite. Jag kan inte komma på några sanningar just nu. Vi ska iväg till stan. Må så gott kära vän, du är värd allt beröm! G

    Kommentar av geddfish | januari 22, 2008 | Svara

  3. Åska gillar även jag, tillsammans med sönerna, guben har en åskrädd mamma och har därmed utvecklat samma rädsla. Jag har förbjudit honom att ”oja” sig över åskväder, (som kan gå ganska hårt här på ön) men tyvärr så verkar min dotter lite smårädd, hoppas jag kan få henne att ändra sig.
    Morgonpigg är jag väl inte, inte kvällspigg heller, men jag är en förmiddagsmänniska, det är då jag orkar och hinner mest, det jag inte gjort innan tolv blir inte av den dagen.
    Ha en fin dag!

    Kommentar av Märtagreta | januari 22, 2008 | Svara


Kommentera

