Lightyliving

Live now when you are alive

Torsdag igen

puss.gifJa så har den torsdagen gjort sitt vad gäller jobbet. Har masserat och idag följde jag med till personalmatsalen på lunchen. Åt kalkonskinka och potatisgratäng…och äppelpaj med vaniljvisp till efterrätt. Mums!

Träningen igår kväll hoppade vi över för Älsklingen var så trött och somnade i soffan när han kom hem Men vi tog en promenad i alla fall efter maten. Det var skönt. Jag kollade på TV sen om size zero…alltså..va knäppt. Fattar inte hur hon vill utsätta sig för det men det var ju för att visa hur dåligt man mår av att svälta sig och hur man tänker när man börjar må dåligt. Livsfarligt ju! nej…jag ska allt vara rädd om mitt lilla hull nu som jag har kvar. det kan behövas vid ”sämre” tider. Tänk om jag skulle bli sjuk och inte kunna äta på några dagar. Då skulle jag bli ett benrangel på nolltid. Så nu går jag inför att kunna hålla min vikt och må bra!! =) Får röra på mig och se till att äta det min kropp kräver för att fungera för att inte tala om hjärnan som blir ren Ahlzeimerfungerande av dålig kosthållning.  De 11 ½ kilo jag har gått ner är ju i princip rent fett och ska jag väga mindre än jag gör nu så får det bli för att jag rör på  mig mera. Och storlek 36 passar mig nu i de flesta plagg.

Sen har ju åldern betydelse för hur man ska väga tror jag. Lite hull behövs för man inte ska se ut som en prasselrussin. *skratt*

Jag jobbade till kvart över två idag men satt kvar i fikarummet och pratade lite. Men fick slita mig till slut för jag var så trött och om jag skulle orka köra hem var det inte värt att sitta för länge. Nu har jag vilat lite och ska tända i pannan.
Och i morgon fredag är jag   L  E  D  I  G  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jippiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!

*S*

Ha det gott och ta väl hand om er!! *kraaam*

januari 17, 2008 - Posted by | energy, gym, inspiration, planering, Simple life, Skojsigt, stress, Stroke | , , , , ,

4 kommentarer »

  1. Hej,

    är inne och läser, nyfiken som jag är. Så bra det är med lagom egentligen…för mycket av allt är nog inte bra, vare sig med viktminskning eller mat, eller russin heller för den delen:)

    Ha det bra!

    Kommentar av madonnan | januari 17, 2008 | Svara

  2. Japp, lagom ska det vara! Var rädd om dig/kram!

    Kommentar av ordalaget | januari 17, 2008 | Svara

  3. Låter helt oemotståndligt med en ledig fredag! Man kan tro att det är flera månader sedan jag var ledig, men det är det ju inte. Bara två veckor. Knappt.

    Kommentar av pruddelutt | januari 17, 2008 | Svara

  4. Ha nu en riktigt skön dag imorgon!!!!!!
    Kramizzzz

    Kommentar av curlingmormor | januari 17, 2008 | Svara


Kommentera

