Lightyliving

Live now when you are alive

Onsdag och konsultbesök

funny-22.jpgIdag hade vi stormöte inför besparingarna som drabbar alla inom vårt landsting både direkt och indirekt. Det är framförallt administratörer som ska ses över om man kan få färre nu i och med att det blir ett nytt personal.adm system. De som jobbar ska själva bokföra sig eller vad man ska kalla det. Det blir säkert bra när alla har lärt sig och alla gör rätt. Men som vi vet är vi människor och kanske inte har huvet med oss varje sekund när vi gör slentrianmässiga saket. Nu när man flexar in så kan det bli både en och två instämplingar och då försöker man kompensera det med ett antal utstämplingar. Ja kära nån …det finns variabler lika många som tryckningar.

Det man ser inom de styrande leden är då att man ska bort löneassistenter och rapportörer och väl antagligen ha en sambandscentral…kanske i Arvidsjaur eller långt bort i tassemarkerna…vad vet jag??? Ja sånt är ju ingen som vet än hur det ska bli med. Så egentligen är det ju bara att försöka gilla läget. Synd bara att det troligen blir vårdpersonalen som läggs på ännu mera administrativa grejor i ett redan ansträngt läge inom vården.

Men va gör det??? Det är ju bara patienter som drabbas och de kommer ju ändå!?!?!?   ***väldigt ironiskt***

Offentlig sektor är en tungrodd grej som har många anställda som blir drabbade vid förändringar. Och som ändå ska stå där leende och ta emot de som är sjuka. Som friskvårdare hör jag varje dag vårdpersonals frustration och håglöshet inför sin situation… att inte hinna med…. att det inte räcker till…. ja… listan kan göras lång. Och det är förståeligt att det kan ses som en vinst att göra sig av med administrativ personal. Men då gäller det att man ser efter vad det blir istället innan man kastar allt över ända. Tyvärr så finns bara långsiktiga mål på papper som man får när man ska peppas upp. Inom politik och annat gäller bara kortsiktig pengastatistik känns det som. Det är skönt i allafall att vi som jobbar ihop är en tajt grupp som drar åt samma håll. =)

Ikväll ska vi styrketräna Älsklingen och jag. Ska köra lite rygg, ben och mage. Har tränat armarna och bröst ganska hårt två gånger denna vecka så väntar med dom till helgen. SKönt att gäddhänget börjar tyna..*hihi* kanske kan ha barärmat i sommar utan allt för stort fladder ??

Jag har sovit på soffan sen jag kom hem i 1 ½ timme. Blir så trött av att sitta i grupp och följa med i det som sägs. Och så ska man ha en åsikt eftersom alla skulle komma med något.  Hann knappt lägga ner huvet förrän jag slocknade. Men nu så känner jag mig skapligt pigg en stund. Det är när jag ska göra nåt utöver det gamla vanlig som jag ”faller” Min hjärna är inte överens med mig om att det är stimulerande med något tänkeri.

Nu får ni ha en fin fortsättning på onsdagen och må så gott i stugorna.

Varmaste kramar från mig*********

januari 16, 2008 - Posted by | beräkningar, dreams, energy, gym, inspiration, planering, positiv, Simple life, stress, Stroke | , , , , , , , , , , ,

4 kommentarer »

  1. Visst är det märkligt, men en sak är säker när det gäller omorganisationer och dylikt att det är bara att gilla läget som så många gånger annars. Synd om personalen på VC för de har nog papper så det räcker redan!!!!
    Kramizzzz

    Kommentar av curlingmormor | januari 16, 2008 | Svara

  2. Ja det är inte alltid som besparingar faktiskt blir besparingar i slutändan…Jag tror att det är viktigast att de som kan vård får ägna sig åt just det, inte åt administration eller information eller kommunikation.

    Kommentar av pruddelutt | januari 16, 2008 | Svara

  3. Tyvärr har man inte så mycket att säga till om. På mitt jobb ska vi ge förslag på hur verksamheten kan förbilligas. Bara ordet gör mig irriterad!
    Kram!

    Kommentar av znogge | januari 16, 2008 | Svara

  4. Hej! 🙂

    Jag har lagt in en länk på min sida som jag hittat hos dej.
    Självklart har jag talat om att länken är hittad på din sida.

    Kramiz

    Kommentar av Tussen | januari 17, 2008 | Svara


Kommentera

