Lightyliving

Live now when you are alive

Måndagsdags

good252520morningby252520carolginas.gifEfter en helg med promenader, shopping och sköna stunder så är det dags igen för en arbetsvecka. Vägde mig i morse och nu står vågen 63,7. Äntligen under 64.  Jag är på G att komma till min idealvikt. Gick igenom recept på Viktklubb.se för att få lite inspiration. Blir svårt att variera sig när man ska räkna kalorier annars. Få idéer om vad man kan välja för ingredienser för att det inte ska bli så ”dyrt” kalorimässigt sett men ändå gott. Finns massor med goda recept.

Igår skjutsade vi hem Älsklingens yngste son till Hjo och då passade jag på att handla i den där ”braatthaaffären” som heter Hem&Hobby. Jättemycket mysiga prylar till en överkomlig penning. Jag köpte en liten lampa med vit skärm och fot och några fotoalbum. Ett par större vita ljus och en glasvas i cerisrosa färg. Har ju svart, cerise och vitt  vardagsrummet nu på grejorna efter julen. Och glas. Det är vackert med levande ljus i glasljusstakar. Så  nu tänkte jag då att jag ska ha en bukett med vita tulpaner i den där vasen =)

Ikväll ska vi gå till gymmet igen. Vi var där i lördags och sen tänkte vi att vi går två gånger i veckan…. och kanske en gång till, men det är bra om vi går två gånger i allafall… det behövs! *S* Ibland har vi kört 3 ggr…men det är lätt att man tröttnar om man går ut för hårt. Lättare att få till det om man går en gång på helgen och sen nån gång i veckan.

Ska ta mig en promenad med stavarna om en stund bara det blir lite ljusare ute. Gillar inte att gå i mörkret.

Min mor har fått ont i en fot efter att ha fått en törn på ovansidan foten av gungstolesmeden när hon skulle går ur den. Hon fattade inte först hur det gått till men kollade på stolen och det måste vara meden hon stött emot. Nu har hon jätteont efter 18 dagar till och med. Jobbigt med fötter som gör ont… hon brukar ta långa promenader men det går ju inte med den foten. Är inte kul att bli så begränsad och jag hoppas verkligen det blir bra snart för henne. Hon ska ringa till vårdcentralen idag för att se om det är nåt som hon kan få hjälp med på nåt sätt.

Igår sken solen!! Ja…det är sant! Nästan så det värkte i ögonen! Så fantastiskt underbart med solsken! Men idag är det som vanligt verkar det som. Får väl lysa själv som en sol förstår jag…allt ska man få fixa själv…*s*

Önskar er en fin måndag och tack snälla goa ni för alla era kommentarer ni ger mig. Det känns så gott i hjärtat och lyfter mig i mina kämpandet om orken att kämpa på. Ger inte ut bilden av att vara en kämpande kanske …men det är liksom inte min stil direkt att beklaga mig så väldans. Blir kanske nån liten gnällkommentar nån gång…som jag sen ångrar… för jag tänker att …ja…det finns alltid nån som har det värre.

Men idag är jag stark…. idag är jag underbar….trallalala…*S* Den låten är härlig!

**kraaam***

januari 14, 2008 - Posted by | back pain, Blommor, candle, dreams, energy, Familj, gym, inspiration, love, music, nordic walking, planering, positiv, secret, Simple life, Skönhet och Hälsa, Skojsigt, stress, Stroke, trafik, Uncategorized, winter

4 kommentarer »

  1. Grattis till att du börjar närma dig din idealvikt. Själv funderar jag på att minska ytterligare tre kilo. Tappade två under julen och tre till skulle sitta fint. Ligger normalt men för trivseln vill jag ner tre kilo.
    Ha en fin måndag!

    Kommentar av znogge | januari 14, 2008 | Svara

  2. Ja…jag är ju också normalviktig om man går efter tabeller…. men inte om jag går efter hur jag ser ut i kroppen. Vill också ner tre kilo…och väga omkring 60…då skulle jag vara precis som jag ska till min kroppsbyggnad. men inser också att jag måste bygga uppmig också.. såja g inte blir en tanig en..*S*

    Kommentar av Moniqa | januari 14, 2008 | Svara

  3. Hmm, vad ni är duktiga…. Själv behöver jag gå ner 10 kg !! och det får väl ta den tid det tar. Jag knallar mina 2 km så ofta kroppen tillåter. Det är behagligt ute idag så det blir kanske en promenad ute idag med. Ha en bra dag, kram

    Kommentar av dagdrivaren | januari 14, 2008 | Svara

  4. Jag har två kilon som jag jojar med, vill helst få bort dom för gott, men det verkar inte lovande, bara det inte blir värre *skrattar*!!!! Men jag bringar också ut med ett Grattis till din idealvikt!!!
    Kramizzzzz

    Kommentar av curlingmormor | januari 14, 2008 | Svara


Kommentera

