Lightyliving

Live now when you are alive

Fredag, superblåst och förkylning

vackerkvinna2.jpgHuu vad det blåser ute. Sov ända till 8 idag. Men drömde om björkar som knäcktes och ramlade över husen och måste ha hört att det är sånt blåsväder.

Känner mig förkyld igen så det var nog det som gjorde mig så hängig och trött. Skönt att jag är ledig och slipper ge mig iväg. Har tänt i pannan så här ska bli varmt och gott och idag har jag ätit fullkornsvälling. Vi handlade igår och då ville Älsklingen att vi skulle prova det ett tag. Han äter ju inte frukost förrän på frukostrasten vid 9 på jobbet för han går upp så himlans tidigt. Redan vid 5…men en mugg välling kanske skulle gå att få ner? Så i morse gjorde han det och det hade varit gott sa han när han ringde förut.

Läste på paketet att det innehöll palmolja… och det ska väl inte vara så himla bra? 

http://pimli.se/blogg/archives/958

Palmolja Palmolja utvinns ur frukter från palmen, som har sitt ursprung i Västafrika men som idag även finns i stora delar av tropikerna. Särskilt Malaysia och Indonesien är stora producenter och palmolja är viktigt för dessa länders ekonomi. Tyvärr skövlas regnskog för att ge plats åt palmodlingar, men ju mer detta problem uppmärksammas desto mer kan det bekämpas. Vi arbetar endast med producenter som är anslutna till RSPO (Roundtable on Sustainable Palm Oil), www.rspo.org.

Obehandlad palmolja har ett mycket högt innehåll av antioxidanter och kallas röd palmolja. Det kan användas som ett naturligt och nyttigt färgämne i olika livsmedel. Palmolja innehåller 44 procent palmitinsyra (mättad) och 39 procent oljesyra (enkelomättad). Det gör att det är en mycket stabil olja som ger hård konsistens och är ett bra alternativ till omestrifierade eller härdade fetter inom livsmedelsindustrin.

Ja… jag håller mig nog till min havregrynsgröt? *hehe*

Idag ska jag inte ta mig för så mycket utan njuta av att vara ledig. Ska iallafall tvätta håret och sen sanera mina fötter. Hur låter det?  Göra dom fina med lite fotbad och nytt nagellack och smörja in med en mjuk väldoftande kräm. Har Yves Rochers Lavendelkräm…den är gudomlig. =). Mmm va härligt.

Älsklingen slutar tidigt idag så vi kan käka lunch tillsammans. Blir mysigt. Sen ska han hämta yngste sonen vid tågstationen. Den äldste skulle göra annat och har inte tid med sin far denna helgen. Och han är ju 18 år nu så han får ju bestämma själv. *S*

Har kollat vad jag har för numemr i numerologi med mitt nam och fick följande:

Siffran Två:
Du är en person med stark intuition som har en naturlig ådra för artisteri och kreativa arbeten. Problem med att hitta vänner har du inte då du är en vänlig, hjälpsam och fredlig person som är lätt att tycka om. Du älskar att ha mycket folk omkring dig och det är hos dig de roligaste festerna äger rum. Du avskyr att vara ensam. Ännu en positiv egenskap hos dig är att du har lätt för att känna medlidande. Detta kommer kanske att leda till att du i framtiden engagerar dig i humanitära frågor.

Trots uppskattningen du får från vännerna har du det lite svårt med självkänslan och självförtroendet. Ibland kan det hända att du hittar på små vita lögner för att dölja dessa. Du har även svårt att fatta beslut och sedan hålla dig till dem.

När det gäller kärlek är du den som drömmer om den eviga förälskelsen. I val av partner gör det ingenting om denne/denna har samma intressen för det konstnärliga som du men han/hon får absolut inte vara en soffpotatis.

Tvåor regeras av månen och färgerna som passar dem bäst är olika gröna nyanser, naturfärgat och vitt.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Mitt Livstal är 3 http://www.ditthoroskop.nu/se/livstal.htm

Livsväg 3, den obotliga exhibitionisten:
Treor är mycket kreativa och älskar att ha folk omkring sig. De är färgstarka personer som nästan alltid är glada. De har lätt för att lära sig nya saker och verkar alltid ha turen på sin sida. Men de tröttnar snabbt och vill att det ska hända nya saker hela tiden.

Har du 3 som livstal så älskar du säkert livet. Att anordna fester är något som du är expert på då du är utåtriktad och gillar att hålla igång. Du går alltid in i ett nytt projekt med nyfikenhet och positiva tankar. Detta brukar uppskattas av andra och därför ses du vanligtvis som en bra samarbetspartner. Din kreativitet har du behov av att uttrycka på något sätt och din fantasi underlättar det för dig. Du har även lättare än andra att tjäna pengar, men du är samtidigt medveten om att pengar inte gör dig lycklig.

Om det inte händer något kul så blir du ofta uttråkad och rastlös. Att vara ensam är något som du försöker undvika och om du trots allt blir det, så kan du bli apatisk. Du bör se upp så att du inte blir utbränd.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

När jag läser det här om talen så förstår jag varför jag har sån otrolig hjälp av att ha bärjat med yogan. Den ger mig fokusering och hjälper mig att få lite balans i tillvaron. =) 

Ni får ha en fin dag och helg allesammans. Tänk på att tänka på sånt ni vill ha som om ni redan har det, då kommer det att dras till er. Lagen om attraktion. =) Så bort med negativa tankar och fram med de positiva.

*kraaam***

januari 11, 2008 - Posted by | 1 yoga, angel, dreams, energy, inspiration, love, numerologi, positiv, secret, Skönhet och Hälsa, stress, Stroke, tarot, the secret, vibration

7 kommentarer »

  1. Hej på dig
    Jag är också ledig idag .Ja ledig och ledig förresten, jag har ett helt hus att städa,men som kvinna säger man att man är ledig :-))
    Är nyfiken själv på Numerologi.Ska ta och följa länken du har här 🙂
    Kram till dig och ha en bra dag idag och trevlg helg 🙂

    Kommentar av annmysterie | januari 11, 2008 | Svara

  2. Vilken otur med en förkylning! Hoppas den är snabbt övergående så att du är på benen igen!
    Ha en lugn helg nu!
    Kram

    Kommentar av znogge | januari 11, 2008 | Svara

  3. Vad trist med snuva… Men det kunde varit mitt i sommaren och 25 grader varmt…
    Ha en skön helg.

    Kommentar av haraldsdotter | januari 11, 2008 | Svara

  4. Hej!
    Tittar förbi för att önska en trevlig helg!

    Kommentar av Tussen | januari 11, 2008 | Svara

  5. Hej vännen

    Har inte varit här på evigheter och hälsat på…..men nu är jag. Önskar dig en bra helg
    kramar

    Kommentar av nika | januari 11, 2008 | Svara

  6. En riktigt fin helg till dig också! Och hoppas att förkylningen inte bråkar med dig 😀

    Kommentar av pruddelutt | januari 11, 2008 | Svara

  7. Krya på med din förkylning och jag måste säga att jag föredrar nog havregrynsgröt framför välling!!!!
    Kramizzzzz

    Kommentar av curlingmormor | januari 11, 2008 | Svara


Kommentera

